GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

...jag tror jag gör en "Karin"

2009-02-18 | 10:34:58 | Egocentrerat&Vardagligt

Jahapp..fösta morgonen på min semester då..Och när jag slog på datorn var jag ifärd med att sätta igång illustrator det första jag gjorde samt ta tag i en tuschpenna för att försöka kludda lite.
Sen ringde Nelly och sa att nu börjar alla plagg bli färiduppsydda inför in helt egna kollektion som förhoppningsvis släpps i mars och Nellychefen tyckte att jag kanske skulle kunna göra några nya motiv tills dess...Gaah!

Det här med att slappna av är inte min grej..det är inte jag. Men det måste fasiken bli en del av mig.
Så blir det en massa existensiella frågor i skallen..vem vad hur är jag egentligen och vad vill jag?

Ibland hamnar man ju i såna där tänk om vem fan man är.
Och sedan man skaffade blogg har det varit kul att då och då se hur läsare uppfattar en.
Med lite inspiration från sötaste Karin Olofsson och med bakgrund i  dels youtubeklippet med mig där alla ni som kommenterade hade föreställt sig en annan  röst på mig samt alla de kommentarer jag möts av när läsare och andra bloggare ser mig i verkliga livet " Men vad kort du är"" Trodde du var längre!"
å tänkte jag också be er skriva ner

"Hur tror ni jag är? Hur uppfattar ni mig?"

Snäll? Snål? Full av skit? Barnslig? Högfärdig?Intrigmakerska? Rolig?..



...Men är det så att man har nån typ av standardröst och standardlängd man sätter på en mäniska i skallen innan man träffat han/hon? Är det enklare att föreställa sig en mäniska som lång än kort?
Kommentera 50 st

Kommentarer
Moa
2009-02-18 - 10:42:30

jag tycker du verkar vara en jättesnäll person.

Emma Damm
2009-02-18 - 10:43:34

Jag hade också föreställt mig en annan röst på dig. Konstig. Jag uppfattar dig som en jättesnäll människa, ärlig och go. Du bjuder lite på dig själv, i alla fall i bloggen då du aldrig försöker visa att allt är perfekt i ens liv. Du är en person jag själv skulle vilja ha som en vän.

Anonym
2009-02-18 - 10:44:27

alltså jag har ju träffat dig så jag vet ju i alla fall lite, men jag tycker du är liksom söt, snäll, rolig, och klok - du säger bra grejer, har bra åsikter, och ja tror du är lik mig i många punkter:) haha gud va sånt här är svårt egentligen

Nicole
2009-02-18 - 10:51:55

Jag tycker du verkar helt underbart snäll !

En jättebra person helt enkelt är mitt intryck utav dig. :)

Jessie James
2009-02-18 - 10:55:49

jag tror att du är en tänkare. Du tänker för mkt å hamnar ofta i din egen fantasi värld. du är liten kort å knubbig på ett bra vis. du är din egen stil och bryr dig inte så mkt om andra, tror du. men egentligen vill du behaga de flesta. att du är konstnärlig ser de flesta på dina illustrationer å hur du skriver mm. du lyssnar på lars å tycker själv du e lite smått poetisk oxå. dina närmsta uppfattar dig som snäll och idèrik. du är sprudlande glad å går inte ner dig av en finne i pannan, OM den inte syns fööör mkt! du är nog lite av en ensamvarg men gillar endå uppmärksamhet och att folk bryr sig om dig och vad du gör.



ja kanske något sådant? vad vet jag :)

har juh bara kikat in på din blogg i några månader då å då. Ha en trevlig dag!

XXX Jessie James

emma härnqvist/perfektion
2009-02-18 - 10:58:11

min kommentar om video-klippet måste ju varit outstanding då :) puss

Åsa
2009-02-18 - 11:00:47

Jag uppfattar dig som snäll, gullig, envis, kort ;) osäker på sig själv i vissa sammanhang och samtidigt stark och vågar stå för sin åsikt.

Och så vet jag (inte bara uppfattar) att du är en väldigt mycket tjej än vad du själv tror!



Det blev bara positiva saker!

Kram och hoppas skaparglädjen kommer tillbaka snart!

Åsa

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-18 - 11:02:40

Jag har en känsla av att du är....hmm...kreativ ;) Hehe, nämen den var ju rätt given. Jag tror att du har lätt för att visa känslor & lyssna in känslor hos andra människor. Jag tror att du är slarvig och härlig men fokuserad när det väl gäller.



(Det här var ju kul :D - gnugga 'Anna'knölarna' och faktiskt tänka efter hur man ser på en person som man aldrig träffat men faktiskt läser om varje dag)

Åsa
2009-02-18 - 11:02:48

En väldigt mycket sötare tjej än vad du själv tror skulle det stå :)

hanna
2009-02-18 - 11:04:35

vilken är din favoritkändis? :)

Anonym
2009-02-18 - 11:04:50

du verkar va en männsika me båda fötterna på jorden å snäll som ett lamm :)

Bim HD
2009-02-18 - 11:06:33

ler

Jo, man KAN få en uppfattning av folk... Har suttit och jobbat med meritförteckningar vid ansökningar ngn gång i livet. Fått läsa alla papper, sammanställa tid och sedan då vara med och sända ut ev brev om att jobbet är deras. NÄR det var läge och jobbet var deras och man sedan mötte personen ifråga. Hm, vet jag hade en karl i en meritförteckning - fanns inga bilder med då ;) - och med hans beskrivning av livet och vad han jobbat med mm. Han var i mina ögon lång, mörk och smal... möter karln och han är kort, fyrkantig och ljus... inte en siffra rätt liksom, och liten pipig röst dessutom ;)

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

hanna
2009-02-18 - 11:07:35

menar lite hur som helst bara :) kan vara för utseendet eller något människan har gjort :) vad som helst!

Jessie James
2009-02-18 - 11:12:27

haha men jaa :P det e som svårt å förklara. du e som så naturligt bra :) ingen sticka direkt utan mer normal :)



blogg sticka¨n måste juh vara stina lee höhö!

Jessie James
2009-02-18 - 11:20:36

haha nu blev det helt fel :P

nä normalt är inte knubbigt!

normalt vet jag nog inte ens vad det är :/

men du e din egen å det e bra

Lainen
2009-02-18 - 11:25:55

Jag uppfattar dig som en snäll och gullig tjej. Du är framförallt väldigt inspirerande, säkert en förebild för många!

Jojjo
2009-02-18 - 11:27:29

Ja jag skrattade så jag grät, tur att jag var själv på jobbet :-) Hela hans blogg verkar ju vara precis lika galen!



Så hur jag då uppfattar dig... Jag tror du är ruskigt ambitiös och driftig, kreativ (nähä??) och att du har lätt för att lära känna nya människor men troligen kanske svårt att släppa dem in på livet... Du tar inte livet och dess problem på alltför stort allvar, du kan bjuda på/driva med dig själv samtidigt som du egentligen har rätt dålig självkänsla ibland. Du VET egentligen att du är jäkligt bra, men det är inte alltid så lätt att applicera det i verkliga livet...



Du har integritet och en egen stil, och jag tror du är jäkligt rolig att umgås med! Visst kan du säkert vara barnslig ibland, men det är väl bara bra? =P Man ska bejaka barnet i sig!



Sen tror jag att du ogillar falskhet och fasader, att du föredrar det ärliga och enkla trots att glitter och flärd alltid kan förgylla vardagen :-) Av någon anledning får jag även för mig att du ibland kan döma folk rätt snabbt, vid en första anblick, men att du samtidigt kan ge dem en andra chans om det skulle behövas.



Shit, det där var ju riktigt intressant, att sätta sig ner och tänka ut vilken uppfattning man fått av en människa via enbart en blogg... Sen vet jag inte om det stämmer, haha

Dress Like a Princess
2009-02-18 - 11:32:40

Jag skulle säga att du är fruktansvärt snäll! & kreativ :) Du är lätt att tycka om och du är underhållande.. Vissa mindre positiva tankar som dyker upp i din hjärna då och då borde dock försvinna föralltid för negativitet borde inte finnas hos dig sötnos :)

Hayley
2009-02-18 - 11:34:46

Jag uppfattar dig som en intressant person. Du har mycket på hjärtat och filosoferar en hel del. Jag hade inte föreställt dig på något sätt alls. Jag kunde inte föreställa mig dig som typ kort eller lång. Utan jag lät det vara och därför blev det så extra mycket roligare att titta på ditt youtube-klipp. Man fick liksom en mer hel bild av dig då man hörde din röst. För en röst gör mycket.



Inte bara ett ansikte i mängden som man kommer ihåg. Jag tycker helt enkelt att du är tuff!! Inte som alla andra men ändå inte helt off the wall så att säga! Jag tycker om dig.



sedan är du inte som alla andra storbloggare som inte äns läser inläggen då dom svarar på en "mindre"-bloggares kommentarer. Du la på minnet att min mamma var cancer-sjuk till exempel. Du tog dig tid att fråga hur det var med henne och du ska veta att det värmde. Det kändes himla bra! Du känns liksom som en vän! Jätte härligt!! :)



Kram på dig

Yoga Doga
2009-02-18 - 11:35:13

Tänker mig att du är en ganska tuff tjej som vågar ta för sig. Snäll och rolig att hänga med :)

Stina
2009-02-18 - 11:36:37

Det är alltid svårt att uppfatta en människa enbart i text. Men du verkar vara en grymt rolig person, en grubblare som ger männsikor runt omkring dig goa skratt. Det är så jag har uppfattat dig genom din blogg :)

Zandra
2009-02-18 - 11:40:39

Hoppas du får en jättebra dag :)

Jessie James
2009-02-18 - 11:58:30

hahaa :D jadu =p bra fråga.

nä jag tror att du får vara KURVIG!

det är mer kvinnligt å fint ;)



duger det? :D

Jessie James
2009-02-18 - 12:05:29

knubbig på bra vis är väl på sunt vis. jag losa mig själv där i tanke banan. men jag tror det var något sådant jag syfta på :)



jag kaiväg på två möten angående modell-shit :P

annars hoppas jag på att hinna tvätta, diska å städa å lite sånt shit...å köpa en ny mascara. min e helt jäkla slut! får hoppas jag hittar en bra!

själv då? hade du inte semester nu å skulle ta det lugnt ;)

Petra
2009-02-18 - 12:06:08

jag vet inte hur lång du är men tror du typ är i min längd.. runt 160 kanske? pigg och glad och gullig tjej men som även har sina deppiga dagar och gillar lite djupa samtals ämnen men oxå att vara crazy kanske?? och en djävulskt kreativ haha. Lite i stil med mig fast blond. :P

annabanan
2009-02-18 - 12:14:49

Jag tror att du är snäll, gullig och generös (Som du verkar ha ärvt av din mamma om man läser dina texter) Sen tror jag att du är ganska rolig, fast lite blyg (mer tidigare, nu börjar du ju bli "vuxen") Slutligen tror jag att du tänker och ältar lite väl mkt ibland (vilket jag verkligen inte dömer dig för isf) Och om man ska döma dig efter att du också heter Anna så borde du vara en sån person som skrattar högt och mycket. Iaf om man ska tro på ett av mina exs teorier.



Och ja, jag tror att man har någon slags standardmall för människor man ej mött. Längd och dialekmässigt. Men jag kan inte förklara det nåt närmre =)

Vilma
2009-02-18 - 12:20:57

kollade på youtube klippet och jag trodde att du skulle ha en lite ljusare röst. Men bara genom din blogg så kan man märka att du älskar att skapa saker och är kreativ med mer. Jag tror även att du är pigg och glad när du träffar någon du känner och även att du kan vara kanske blyg i början:)Men när du vill ellert när du är ensamm kanske det kan gå lite crazy.



Okej. DEt var det:)

Amanda
2009-02-18 - 12:26:59

Jag tror att du är målmedveten! :)



Åh, dina "today I´m wearing this" tröjor är ju så underbart snygga! :)

Alexandra
2009-02-18 - 12:52:21

Jag ser dig som en (oftast) väldigt väldigt glad typ med massa av inspiration och kreationer i själen. Du vågar bjuda på dig själv och du underhåller andra med ditt kreativa skrivande. dessutom är du ju väldigt trevlig och omtänksam- kanske lite FÖR omtänksam ibland? Du vill självklart dela med dig av allt sprudlande du bär på- du är givmild till tusen helt enkelt!



Du är både en sann djurvän och "vanlig" vän, för om dte skulle vara något är du där och stöttar.. eller där och skäller om det är dina katter som gjort något hmpf... busigt ;)



Sedan står du får din åsikt och backar inte undan så fort någon kommer och nosar och ska "kritisera"- sådana som kör på personangrepp bara för att de inte kan acceptera dina åsikter. Man ska vara en god medmänniska och kunna sätta sig in i andras situationer och det gör du såå himla bra. Jag menar-- jag pluggar som aldrig förr och även om det var länge sedan du pluggade så som jag så är du ändå där med dina ord som visar att du faktiskt får står mig och hur jag känner. Status på det!



Vad mer... (jag försöker tömma mig själv på alla intryck jag fått av dig)



Du har ju (SÅKLART!) ett alldeles briljant sinne på mode och är itne rädd för att gå din egen väg-- vilket har blivit din karriär!? Jag älskar i alla fall dina motiv, även om du skulle vara missnöjd och självkritisk. Du är både en jeans- och kjol-/klänningvän, men du föredrar klackarna framför sneakersen.



Sedan har jag fått för mig att du är en väldigt hurtig tjej (bara att du inte alltid har tid till att röra på dig så mycket som du vill) men jag blir inspierad av dina 5 km-rundor på berget ;) också är du nyttig- helt klart. Veggoburgarna you know... de är dessa jag har i åtanke. och lax och kyckling... och ja- du är väl en inspiraitonskälla också vad gäller god och nyttig mat. Också är du ju en temänniska... fast kaffe också väl!? Men mest te :P

Just det ja- jag har också fått för mig att du är väldigt ordningsam av dig- inte pedant, men du tycker verkligen om att ha dte snyggt och städat!



Uhm.. och som allt så finns det väl också nackdelar hos en person. Jag gav två till Karin, av den enkla anledningen att jag inte kunde komma på några fler. De är nog inte fler hos dig heller för den delen. Du är nog alldeles för omtänksam och ödmjuk--- det känns som om andra utnyttjar dig ibland- typ att alla andra skaffar egna "tryckeri" osv. Så vitt jag vet var du ändå först (i alla fall i bloggvärlden) så det är du som ska ha strålkastarljuset.

Sedan kan du nog vara ganska lättirriterad på de människor som är allmänt dumma i huvudet och kommer med löjlig kritik mm--- fast vem blir inte det!?



OK-- jag återkommer om jag kommer på mer :D

Tack för du är du måste jag nästa säga, nu när jag faktiskt insett hur jag uppfattar dig som perosn... även om allt inte är rätt.





Alexandra
2009-02-18 - 12:52:45

Du får ha överssende med tangentbordsstavfel...

G
2009-02-18 - 13:04:19

Haha, det var ju lite svårt eftersom jag inte följer din blogg regelbundet men here it goes: Jag uppfattar dig som ganska lugn, ärlig och lite härligt slarvig (vilket är en skön kontrast till de ordningsamma prinsessbloggarna)! Keep it up!

Louise
2009-02-18 - 13:35:02

Vad glad jag blev när jag läste att det kommer ännu fler plagg ifrån dig snart på Nelly.

Dansar lyckodans

Jag vet att det kommer vara supercoola, precis som allt annat du gör.

Lycka till!!

Hanna
2009-02-18 - 13:36:37

Jag uppfattar dig som en härlig tjej. Ambitiös och mkt driven. Du är rättfram och hymlar inte med åsikter. Kram

delinda
2009-02-18 - 13:39:25

du är en duktig, go och inspirerande tjej =) roligt att ses på riktigt och inte bara bakom dataskärmen. massa kramar

Eliyana
2009-02-18 - 13:48:26

Jag tror att du är en supersnäll person med väldigt mycket humor!

Men att du som många andra kan ha extremt dåliga dagar då du ryter åt allt.

Men att du mest av allt är supertrevlig och omtänksam och verkligen bryr dig om alla dina nära och kära.

Mackan
2009-02-18 - 13:49:27

Halloj där....

Den som får dig som vän kan vara lycklig, en trevlig glad humoristisk tjej med skinn på näsan och en enorm kapactitet i få fantasin att flöda så kreationerna tonar fram och kan ge dig en stadig inkomst. Du står för vem du är och locka fram skratt det kan du verkligen. Ha en fortsatt bra semester;)Snart börjar min.....

Kram

Mackan den fysne.... närmare - 30 denna natt huga..:)

elin <3
2009-02-18 - 14:56:12

Var kommer den tshirten ifrån som är andra från vänster ? Skit snygg :)

Sandra
2009-02-18 - 15:42:36

ja, dom är verkligen underbara bret och jemaine <3 anna lilla, hur uppfattar jag dig? jag tycker du verkar vara en riktigt härlig, rolig och målmedveten brud med ett stort hjärta för dom du bryr dig om. du verkar vara en "tänkare", och då är det lätt att man råkar fastna i en ond-tänkar-cirkel. men hela styrkan i det är ju att man får enorma självinsikter och tom bättre självkänsla också.



kram /s

A
2009-02-18 - 15:48:56

Jag uppfattar dig som en väldigt MÄNSKLIG tjej. :)

En sån som jag skulle kunna umgås med. :)

(obs! Ingen "stalker", menar bara att du är "typen" jag skulle kunna umgås med. hahaha)



Du har självdistans, humor, komplex, ups and downs och bjuder på dig själv...och så är du väldigt kreativ och talangfull.



Kram!





Kajsa
2009-02-18 - 16:24:22

Osäker & grymt stark på en och samma gång!

elin <3
2009-02-18 - 16:24:52

Säljer du toppar också ? Blev verkligen sugen på en :)

U.
2009-02-18 - 17:02:36

Jag har uppfattat dig som en kreativ, omtänksam och härlig personlighet. Du står för vad du tycker och är ärlig och det är super bra. Jag gillar att du är väldigt personlig i det du skriver, det är sjukt roligt att läsa allt och man blir så lättad över att åtminstonde EN annan person har samma problem som en själv. Jag tycker du skriver fantastiskt och du gör jätte fina saker. Du verkar ordentlig och vimsig på samma gång. En salig blandning av mönster ser jag framför mig när jag tänker på dig som person. BRA! Occh det där om lång än kort, jag tror absolut att det är lättare att föreställa sig en person som lång. I alla fall brukar jag alltid föreställa mig andra som långa, jag vet inte varför. dumt egentligen. Ha det bra! /U.

Sassy
2009-02-18 - 17:25:38

Jag uppfattar dig som söt, bra, vacker, kreativ, sympatisk, rolig och alldeles underbar!



puss

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-02-18 - 17:55:30

U: tack så hemskt mycket för alla dessa fina ord och beskrivningar av mig! Blev alldeles varm! Kram

Viktoria
2009-02-18 - 17:58:19

Du vet ju redan att jag avundas dig för att du verkar vara allt jag vill vara. Haha. Sen lät du lite som en norrlänning, det var oväntat. Vet inte riktigt vad jag hade väntat mig heller, men ändå. :D

Eve
2009-02-18 - 18:45:36

Jag uppfattar dig som snäll och väldigt omtänksam, en sådan person som verkligen skulle göra allt för sina vänner och sin familj. OCh som en självständig person, som inte bara gör saker "för att alla andra gör det" utan faktiskt tänker efter vad du vill innan. Sen tror jag att ditt sätt att klä dig gör att man tror du är längre än vad du är. Kram

leopardia
2009-02-19 - 09:25:16

Haha, klart att jag ser dig som värsta intrigmakerskan ;P

Nä, men jag ser dig just som en vän och som en kvinna som är intresserad av att jobba med sig själv och alla som är intresserade av att utveckla sig själva och nå fram till vem de är, de är vackra människor.

CherryCheek
2009-02-19 - 18:34:55

Jag har alltid uppfattat dig som en rolig, glad, jordnära, kreativ, uppriktig, frispråkig brud med mycket attityd.

Jag känner igen mig lite i dig på något sätt,

med din livsstil, dina tankar och såklart kreativiteten (även om jag oftast skiter i att rita något när skissblocket är borta & inte orkar starta datorn...)



Angående youtube-klippet så hade jag föreställt mig din röst väldigt annorlunda, så det kom lite som en chock faktiskt. Men det är nog som du säger, men har en "standard"röst på folk man aldrig träffat. Eller åtminstone några olika standardröster, beroende på kön, ålder och vart man bor.

Sedan tycker jag aldrig att man låter som sig själv på inspelningar, jämfört med när jag hör min röst IRL så att säga :)

pernilla
2009-02-19 - 20:19:40

när jag läser en blogg som jag inte känner personen som skriver så blir det att man "bygger" den personen i huvudet omedvetet. Sätter dit en röst, ett beteende.



jag är ju bara 13 år. men det känns liksom som att jag känner igen mitt vuxna jag i dig. svårt att förklara. så duktig på att rita är inte jag, så där bra humor som du har har jag inte heller, men ändå fast vi inte är lika så känns det som att man känner dig när man läser din blogg.



det där blev konstigt skrivet & förstår om du inte fattade vad jag menade men ;D



underbar blogg! :D



kram

Celinda
2009-02-22 - 19:09:00

jag tycker att du verkar vara en underbart snäll och jordnära tjej med glamour drömmar som nog finns inom de flesta av oss. Du verkar ha humor och självdistans pch du är helt enkelt så jävla anammas bra både som bloggerska och antagligen också i "riktiga" livet! kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: