GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bloggambassadör i New York och mitt vackraste jag

2009-04-07 | 11:05:27 | Egocentrerat&Vardagligt

Mår mycket bättre idag, yey!
Ingen matlust men inte illamåendes i upprätt läge eller kramper i magen.
Men ska ta det extremt lugnt ändå.
Pyssla här hemma..kolla på nord och syd, gosa med katterna.
Och njuta lite av saker som kommit in genom brevinkastet det senaste.

Passande nog har jag fått två böcker från "52 lysande idéer" ( Addera förlag) om att hitta sitt vackraste jag samt inre balans vilket ju jag verkligen borde göra- stressmage,grubbel,taskigt självförtroende..eler var det låg självkänsla..hmm kommer aldrig ihår var skillnanden i självförtroende och självkänslan ligger.

I alla fall så är 52 lysande idéer en helt ny bokserie som lanseras i Sverige nu md lite självhjälpsböcker om hur man finner välbefinnande inom områdena hälsa,skönhet,relationer och personlig utveckling.
Gick hem böckerna i en jättesöt presentpåse..ja jag är lättcharmad av emballage.



Jag vann också en tävling för ett tag sen hos Carina och det var en liten söt miniväska från Fornarina som jag kommer använda som liten sminkväska. Tack!

Och så är jag visst bloggambassadör i New York...Jojo så flott minsann..Hha.
Vann ju ett presentkort på 500 kronor för ett tag sen hos Engla där man skulle berätta om sin drömresa. Jag vann inte storvinsten och 500 kronor tar mig inte till the big apple men kanske en bit på väg..Göteborg eller så.
Fick även en NY-guide samt tidningen Perfect så det var ett roligt paket.


Och så härom dagen blev jag så glatt överraskad och rörd då en av mina favoritbloggare CherryCheek hade dels ritat av mig och dels skrivit så fina rader om mig. Det värmer som en fleecefilt!
Och hon driver en så estetiskt snygg blogg med bra innehåll och är en sådan där blogg jag önskar kunde bli lite större än vad den är.
För visst är det konstigt det där med vilka bloggar som blir stora egentligen..?


Kommentera 28 st

Kommentarer
Malin
2009-04-07 - 11:08:46

Oj va skönt att höra att söta anna mår bättre. :)

Och roligt med massa presenter och glada ting och fina ord och fina bilder.

Kanske ska ta och rita ett självporträtt så jag också får en egoboost..haha..fast det kanske inte är samma sak om man ritar sig själv. Haha! :D



Stor krya-på-dig-kram sötis!

A -*
2009-04-07 - 11:14:58

Hhehe okej det skulle jag också egentlige lviigt men vart för tidigt född hehe .P

Sandie
2009-04-07 - 11:16:41

Å de böckerna skulle jag också vilja ha =)

Malin
2009-04-07 - 11:19:22

Jag har också ätit en del bra färdigmat...men jag har fått lite avsmak nu efter detta...svårt att veta vad man får...



Nej du ska inte rita av mig bara för att jag ska må bra sötis. Du ska vila och ta det lugnt och vara ego idag!



Puss!

PETRA AKA SHORTY
2009-04-07 - 11:36:17

sv; haha åh vad bra, eller nja inte mot tandköttet då haha :) Nu ska jag springa iväg och borsta haha du påminnde mig. Att det ska vara så svårt ibland :p suck..



Tack idag mår jag bättre! :)



Vad ska sötnosen göra denna fina dag? :) kram på dig

Mackan
2009-04-07 - 11:44:31

Tjaba.... allt bra hos dig??;)

Kram

Mackan
2009-04-07 - 11:46:55

Låter bra de... köp hem resorb vätskeersättning så du får i dig mineraler o energin.. då piggar du på dig fortare.. gäller även om du e bakis;)

Kram

Mackan
2009-04-07 - 11:49:25

Nja vätskeersättningen e bättre än loka du kommer igen snabbare.... men visst kan väl Steffe masa sig till apoteket för dig!;) :)

Krya på dig i alla fall :)

Kram

Bitte
2009-04-07 - 11:52:57

Hej gumman! Kul att vinna saker =:0)

Vad tycks om min nya sida? Snyggare design eller?

Sandie
2009-04-07 - 11:58:07

Å de böckerna skulle jag också vilja ha =)

Mackan
2009-04-07 - 11:59:16

:) oki dok...... låter ju bra de då:)

nä åter till kneg

take care

Kram

queenpeach
2009-04-07 - 11:59:36

skönt att du mår bättre! jag har också ett illamående som vägrar släppa och är så sjukt trött på kommentarer om graviditet.. NEJ jag mår bara illa liksom :)

Mackan
2009-04-07 - 12:07:58

Nu e man lost in space ingen . Kan man gå in o beställa t-shirts nu från dig för mannen??

fröken Kumlin
2009-04-07 - 12:10:34

Ja visst är det lustigt att så många bra, kreativa, vackra och läsvärda bloggar är i skuggan av tonåringar som visar vilka hm kläder de har på sig innan de går till skolan. Inget illa menat om varesig tonåringar eller hm. Men jag antar att deras målgrupp är större, vi äldre har ju kanske inte lika mycket tid över...

Becka
2009-04-07 - 12:15:54

Härligt att höra att du mår bättre!

Låter så härligt att bara va hemma, ligga i soffan och läsa och kolla film osv. Iofs inte alls kul att va sjuk, men just nu har jag några dagar då jag är så oerhört osugen på att jobba. Men det går väl över hoppas jag! :p



Ha en skön tisdag!

Christine
2009-04-07 - 12:16:22

Självkänslan är grunden, hur du ser dig som person. När självkänslan inte är bra så blir du oftast destruktiv. Antingen mot dig själv(klankar ner på allt du gör och tänker att du inte kan si och så) eller så hittar du fel hos andra för att du själv inte är nöjd. Och om någon hackar på dig eller säger något dumt så börjar du hitta ursäkter eller blir ledsen och arg på personen istället för att vifta bort det eller säga ifrån. Det är också då man tar åt sig av allt och får svårt att ta kritik. Jag hade så sjukt dålig självkänsla innan. Men man får bygga upp den, utmana sig själv. :-)

Självförtroendet sitter mer i vad du kan och hur du ser ut. Det är därför folk som skönhetsopererar sig gör världens misstag, för det sitter inte där utan i huvudet.

Det är därför man bör ha en stark självkänsla själv innan man skaffar barn, för att kunna förmedla sina barn det. Annars blir de ofta mobbare eller mobboffer. För att de inte vet sitt och andras värde. Det är min teori iafl.

Shit, jag skulle kunna skriva ett inlägg onm detta, haha!



Hoppas jag hjälpte dig lite iafl, det är svårt att skilja på det ibland. Tack för ordet! ;-)



Och härligt att du mår bättre... det suger att må dåligt!

Alexandra
2009-04-07 - 12:30:31

Skönt att du är på bättringsvägen :)Cool väska där förresten!

Emma Damm
2009-04-07 - 12:35:08

Tack så jättemycket gumman! Och hoppas det blir bättre med dig snart. Krya på dig vännen. Varma varma kramar!

Jenny - tankar, foton & musik
2009-04-07 - 12:35:47

Åh vad kul att din favoritblogg skrivit om dig=) hih

Att ha det gott
2009-04-07 - 12:46:55

Visst var väskan söt

Passar perfekt till dig

Mia
2009-04-07 - 13:11:42

Ja, det är inte alltid helt logiskt när man kikar på vilka bloggar som är stora :)



Vilket mysigt uttryck förresten, "värmer som en fleecefilt"!



Kram på dig!

Fantasy Girly
2009-04-07 - 13:12:47

Vad roligt att bli avritad, läste inlägget om dig på hennes blogg. ^^ Och ja,helt rätt, det är helt konstigt det där med vilka bloggar som blir stora och inte. Tyvärr är det ofta helt fel... ;__;

Kajsa
2009-04-07 - 13:14:48

Åh Tack så mycket.

Vad glad jag blir, verkligen.

Hayley
2009-04-07 - 13:31:12

Mys med böcker.. Gah hundra år sedan jag kommenterade i din blogg. Men är man internetlös så är man! ;)



But im back now!



Hoppas du blir helt 100% frisk snart så du kan njuta av den härliga vårsolen!



Kram på dig //Hayley

CherryCheek
2009-04-07 - 13:36:35

Svar:



Ska du detoxa behövs ingen matlust, haha. Känns som om jag svälter ihjäl, så jag fuskar lite och äter kokt broccoli, nötter & hallonsmoothies fastän jag bara ska leva på råris och grönsaksdrinkar ^^



Kram kram!

Emma says style, love & rock and roll.
2009-04-07 - 16:05:50

Väskan var apsöt och påminner litegranna om dina 'ögontryck'! Alltså måste fornarnina göra bra grejor ;) hehe!!

emma härnqvist/perfektion
2009-04-07 - 19:28:48

åh sånt där glädjer ju verkligen - de där som cherrycheek skrev. åh vad glad man blir, och ja visst är de märkligt: att vissa bloggar blir så stora.. trots att varken skrivandet är bra, eller designen är snygg.. eller ja.



och de där böckerna, sånt skulle jag verkligen behöva.

Bim HD
2009-04-09 - 18:15:56

Hm... man skulle nog behöva liknande böcker ibland, ja... eller ofta? :P

Och även ska vi inte tävla i samma tävlingar nej :P Du vinner dem jö... ... ... :D

Må så grankott... Kramis skruttisen!!!

och sköt nu om dig, massor!!!!!!!!!!!!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: