GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

love has left your eye..

2008-06-01 | 01:27:31 | Egocentrerat&Vardagligt



(foto: jag, på bilden: ur tidningen Nylon)

Jättegod mat ochh megamumsig dessert samt många skratt och mycket värme hemma hos föräldrarna när vi , den närmaste familjen, firade mammas födelsedag.

Därefter gick vi vidare till en hemmafest och återigen kände jag mig som en främling och tog på mig en roll och en attityd som inte känns som "jag" men ändå känns som ett förväntat "jag"  och ytterligare lite senare på krogen kände jag mig helt lost.

Satt där med min rosa drink och svullna mensmage och kände mig ensam medan jag beundrade de olika tjejgängen som dansade fritt, friskt, vågat, ohämmat och skrattande glatt.

Jag har några få riktigt fina tjejkompisar, men det är så sällan vi gör saker tillsammans - särskilt går ut och dansar, dricker drinkar och bara är..
Så kvällar som denna slutar alltid med en sorts tomhetskänsla med bitter eftersmak och värkande hjärta...
Kommentera 9 st

Kommentarer
Linda
2008-06-01 - 02:27:02

Snuttan!!!

Hanna
2008-06-01 - 08:37:19

Jättefin blogg! Ha en bra söndag, kolla gärna in min blogg om du vill.. =)

Helen (fd Fröken H)
2008-06-01 - 08:40:42

Känner igen det där - har få riktigt nära tjejkompisar som inte alla befinner sig på samma ort som jag. Visst, man kan chatta, maila och tala i telefon - men det blir aldrig samma sak som att helt spontant kunna gå ut och ta en fika tillsammans och bara "vara", som du skrev. Kram! :-)

Stina
2008-06-01 - 09:17:43

åh! Varenda gång du öppnar dig såhär och skriver så känns det som om du skriver mina tankar och känslor. Önskar vi hade kunnat ses för det hade nog blivit så himla bra!! kram kram kram

Lilla Fröken
2008-06-01 - 09:55:00

Man önskar ofta det man inte har...Jag kan garantera dig att det även finns dom som endast har vänner som de går på krogen med och dansar med, som dom önskar att de hade en djupare relation med...DE kan önska en vän som de kan fika med och prata med om allt...inte bara dricka drinkar med och festa med.



Men jag förstår din poäng. Man vill gärna ha lite av allt. Man vill ha sitt lilla SATC-gäng. :)



Kram på dig goa Anna och hoppas att du känner dig lite bättre till mods idag!

Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia
2008-06-01 - 10:17:34

Vad trist att du kände så. :( Kramar!

IL
2008-06-01 - 10:38:15

Hejsan!

Jag började läsa din blogg för någon vecka sedan och nu är jag fast! Kanske inte riktigt min genre kan man tänka, är bara sexton år. Men eftersom att dina otroligt härliga bilder, dina personliga inlägg och sättet du skriver på får mej att skratta och vilja baka muffins och dansa med tiaran på skallen!

Jag tycker verkligen inte att du ska försöka vara den du "förväntas" att vara. Du ska vara Anna Larsson, visst kan du ta modet till dej och visa en öppnare sida men snääälla du måste våga vara dej själv, då vågar jag som ung åxå vara mej själv!

Tack för en underbar läsning!!!!!!!!!

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-06-01 - 11:03:52

IL: tack så jättemycket för denna underbara kommentar som gjorde min söndagsförmiddag!

Hoppas du fortsätter komma tillbaka hit, skriva nån rad och så där så ska jag göra mitt bästa för att vara mig rakt igenom =)

kram!

Malin
2008-06-01 - 11:23:39

Jag har inga tjejkompisar alls om jag ska vara ärlig. De är kvar i Uppsala och jag träffar dem aldrig. Har en kompis i Göteborg också, men henne träffar jag heller aldrig. Jag lider inte nämnvärt av det. Jag var på Konstfacks vårfest i torsdags och kände mig som en utböling som inte passar in där...i klassen, i skolan...jag blir alltid ensam kvar när klassen gör saker...så det är nog jobbigare än att inte ha några bra vänner..

Uss, vad deprimerande det blev nu då.



Nu ska vi iväg och grilla, det är kuul och gott!



Puss på dig från mig!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: