GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

a mist of Attjo!

2008-08-09 | 21:11:08 | Smink, Hudvård, Skönhet

Medan brorsan och Stefan höll på och dividerade om tum och lcd och full hd och dvd och adhd inne på Elgiganten så smet jag in på Ica Maxi med enda intention att köpa kattmat.
Men det är ju så lätt att när man går själv och strosar bland kroppsvård och bijouterier att man lägger ned både det ena och det andra till sig själv i den lilla röda shoppingkorgen..
Särskilt när Ica Maxi faktiskt har väldigt mycket roliga grejer.
förra helgen köpte jag ju t ex mina två favoritkrämer till ansiktet just på Ica maxi.Idag tittade jag in utbudet lite mer noggrannt.
Och efter att ha stoppat ned ny roll-on, ny duschkräm och raklödder i korgen så föll jag för frestelsen att testa denna Facial Tonic Facial Mist grej..



Man kan ha den dels som rengöringsvatten men också att spraya i nyllet då och då under dagen som uppfräschning och ph-återställare - mycket bra för mig som sitter massor framför den uttorkande datorn..
Dock så råkade jag spraya rakt upp i näsan nu när jag testade den - Attjo!


(foto: jag)

..Och självklart glömde jag inte kattmaten. Blev både 8pack Gold Gourmet och specialtorrfoder.


Kommentera 23 st

Kommentarer
Sanna
2008-08-09 - 21:18:47

den kanske man ska testa :)

Angelica
2008-08-09 - 21:19:04

haha det äör kul att man kan hitta sånt där också :D jag köper mina nylonstrumpor på coop det är de bästa jag vet :D haha

Bim H-D
2008-08-09 - 22:11:33

Hm, varför kan vi inte ha en Ica Maxi här - för? Hm, eller det kanske finns en mening med det också, eller? :P Vem vet, hihihi...

Gillade dina korta brallor, japp... tror som dig att det kommer att bli läckert och JA du kommer att se ut som på bilden, lovar!!! Du kommer att se läcker ut och själv skulle man se sjuk ut i dem... Inget passar i klädväg längre, ser knäpp ut... Och så kommer man in här och ser dig i kläderna och du ser otroligt ut!!! Hm, fast du säger tvärt om... ehh, något som är smittsamt? ;)

Må så grankott... kramis skruttisen!!! Och självklart att busepusarna fick mat - fattas ju bara annat... du skulle ALDRIG glömma dem inte, nopp... nu ska jag sova - var bara tvungen IN och läsa lite ;) Och du var med mig idag ;) Hur tror du? ;)

C h r i s t i n e -
2008-08-09 - 22:38:44

Jadå det gjorde jag ;)

Alexandra
2008-08-09 - 22:39:20

Vilken festlig grej den där "mist" verkar ^^

Du får berätta om den är bra, de gångerna sprayen inte hamnar i näsan ;)

Hanna
2008-08-09 - 22:46:04

Fin bild med snyggt ljus! :)

elli
2008-08-09 - 22:48:12

haha mjo det är enklare :D men öva lite så går det nog lättare :D

jag kan göra lika lätt på höger och vänster och är högerhant, men jag har gjort det ett antal gånger nu så :)

anne
2008-08-09 - 22:53:44

Javisstja, du har fått hem kattungarna!

Jenny
2008-08-09 - 22:57:39

hihi ja visst är han:) jaha okej:) härligt! är det någon särskilld ras?:)

Roxanna
2008-08-09 - 22:59:39

haha jaa det har blivit en del under kvällen :) många som röstar så gulligt =)



Vilka av de två röda? :)



kram!

Jakob (svar)
2008-08-09 - 23:07:22

Svar till Garderobsgrubbel&Byråbekymmer: Tackar så mycket, detsamma! :)

Malin
2008-08-09 - 23:10:05

Man kanske skulle testa hennes stuff nån gång...verkar ju onekligen som du gillar grejerna...så då måste de ju vara bra.

själv har jag nyss skaffat en primer från MUS som jag gillar bautamycket. :)



puss på dig

Anna Phe
2008-08-09 - 23:17:00

Precis det jag menar, får nästan säga detsamma!



Visst kan resebolag ha information om bra klubbar och liknande som har goda referenser, men det är fortfarande enns egna val vart man går och jag tror inte att ett bolag kan ansvara för flera tusen människor, det är ytters omöjligt.



Jag tror man måste ansvara för sig själv, veta vart man ska gå, eller det vet man inte i ett främmande land, men kanske kunna blicka på typen människor och se om det ser lämligt ut eller inte, gå på magkänsla. Hålla sig till områden med mycket människor, ha många vänner, gå där det är ljust. Listan kan göras lång.



Det är ganska svårt också att utesluta händelser som dessa, det går inte att förhindra, för inte fan ska man stänga i sig och sina barn för att världen är sjuk ? Man måste väll få leva, dock tror jag att vi kan förhindra mycket genom att lära oss hantera situationerna genom försvar och att agera på ett bra psykologiskt sätt med människor som är ostabila.



Allt detta, att pröva sig fram, utvecklar oss att hantera svåra situationer bättre, att kanske ta klokare beslut, sen vad en förälder kan göra är att just dela med sig av erfarenheterna, alla råd är goda och gör oss ennu mer kloka på vägen, mitt i handlingarna.



Jag tror att dom barn som inte får pröva sig fram, som alltid måste vara hemma under stränga förhållanden, aldrig får lära sig tackla motgångarna, dom vet ju inget om det. När föräldern sen är bort, har dom inte skyddet längre, ja va fan gör dom då, dom vet ju inget! Å alla tabbar, som första fyllan, tjyvblosset, det låter knäppt och kanske inget man säger till sina barn, men det är tabbar som gör att man kanske i slutänden lär sig fimpa och dricka mer måttligt, just för att man fick känna på konsekvenserna med det hela. jag blev full första gången när jag var 12-13 år, det låter galet, men efter det drack jag måttligt, dricker nästan inte alls längre, det roar inte mig att ligga bakis och må illa.

Fanny
2008-08-09 - 23:28:40

Sv: hihi japp, visst är man lite annorlunda nu sen dess ? ;P

Godnatt, sov så gott!

Agnes
2008-08-09 - 23:37:55

åh, nån sån där uppfräschning borde man pröva. Har föressten bytt bloggadress. Inte för att jag tror att du brukar besöka min blogg, men ändå :)

Kattis
2008-08-09 - 23:52:16

Hej Gumman.

Det blev en film efter svärfar hade åkt hem.Men nu är det sovdags!

Natti natti!

Tobias
2008-08-09 - 23:58:27

svar: tkr jag med, bara slänga den över axeln ju! ;)

Anonym
2008-08-10 - 00:01:51

Tack snälla! min lördagkväll har faktist varit rätt bra, hur har din varit?? =D

Angelica
2008-08-10 - 00:15:45

tack så mycket vad glad jag blir :) kram på dig och trevlig kväll

johanna
2008-08-10 - 00:50:59

thx sötnos :D diggar din header ;)

Emelie
2008-08-10 - 00:55:33

Hej där! Gud så längesen jag tittade in här... haft massor av annat för mej och bloggarna sätts åt sidan. Hemma på lite semester nu iaf i Sverige och kan catch'a up :)



Maxi bjuder alltid på roliga saker. Dom har en blandning av allt :) Kanske blev de en tripp in till Sko-Punkten oxå? ;)



Kram!

Olivia
2008-08-10 - 12:49:21

vad fina bilder ! även fast dt kanske bara var meningen att visa grejerna så ser det ut som typ proffs bilder ;)

Malin
2008-08-10 - 13:08:31

härliga bilder !


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: