GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

det fria fläsket och den modebloggshypade kjolen

2008-04-08 | 23:51:15 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

Testade den här "modebloggshypade" kjolen inne på Gina Tricot idag..

146310-5289

Och jag tycker att den är ljuvligt fin i modellen och i mönstren/tyget...
Men hmm..passformen?
Ok, det är resår i midjan, men såååå mycket resår behövs väl ändå inte..?
Storlek 34 var alldeles för löst sittande på min ganska så bulliga, icke-platta mage som dessutom dagen till ära var extra menssvullen.
Och jag är ganska så kräsen när det kommer till tight sittande saker kontra löst sittande saker..

 
Liksom AA-fodralet som jag fick vid Veckorevyminglet är ju ett typiskt plagg som satt alldeles för stumt och alladeles för tight. Det lämnade inget utrymme för kroppen att andas och varenda valk, naveln,por syntes igenom det tighta tyget och jag kände mig som världens fetaste gris.

Men precis som för tighta plagg kan få en att känna sig skitfet och obekväm kan ju även för löst sittande plagg ge samma känsla..tycker jag..För då är det inget som håller själva, hmm, fläsket och hullet på plats..utan det får leka fritt...och friafläsketkänslan gillar jag inte heller...lila lite som instängda fläsket som bara letar efter en chans att få rymma eller ploppa ut..

Nepp..kjolen fick hängas tillbaka och kommer inte att infinna sig i denna bloggares garderob.
Kommentera 18 st

Kommentarer
niki
2008-04-08 - 23:54:15

ta av dig det istället... :)

niki
2008-04-08 - 23:57:42

nej det tighta fodralen! ;)

niki
2008-04-09 - 00:03:02

du måste ju uppdatera oss på fronten hur det ser ut utan med ju ;)

donnasandra
2008-04-09 - 00:04:24

Nä, illasittande plagg som inte är smickrande för ens kropp är inget intressant. Den där kjolen låter inte alls intressant nu :-D

niki
2008-04-09 - 00:08:27

tråkigt.. sådant jag gillar vet du väl !

donnasandra
2008-04-09 - 00:12:31

Ja, den känns mycket svårare att hitta toppar till än Topshops varianter. Hoppas du har haft en mysig dag! Kram

niki
2008-04-09 - 00:12:34

tycker att det är dumt när folk tror utan att veta :)

niki
2008-04-09 - 00:17:02

du gör det mest för att vara elak mot mig ;)

Marte
2008-04-09 - 00:22:58

Blir for mye forskjellig blomstermønster på det skjørtet fra Gina syns jeg;/

donnasandra
2008-04-09 - 00:26:07

Låter härligt att kunna känna doften av en god parfym. Själv är man förkyld och útan luktsinne för tillfället. Är hos min mor och far så vi har sett på film (sämsta ever!), annars har jag varit ensam hela dagen :-( Ska zzz nu, så en roligare morgondag kommer snabbare. Sov gott sötnos

Isabel José
2008-04-09 - 00:36:55

Gillar personligen verkligen inte den kjolen. tycker den är hemsk på alla sätt. färg resp. material. Däremot gillar jag VERKLIGEN klänningen du provade som finns med längre ner. Den som du själv tyckte om? Vart är den från? Ser lite 'lindex'ig' ut. Den var iaf riktigt riktigt fin och de är färger som passar dig riktigt bra!

Dragana
2008-04-09 - 01:25:56

Heh, det är fint att vara lite pluss i storlek faktiskt och lite bekväma med fina kläder. Kjolen var faktiskt inte höjdare. För mkt helt enkelt.

Hanna
2008-04-09 - 07:36:12

Jag gillar kjolen och den finns numera i min garderob.

Bim H-D
2008-04-09 - 09:24:59

Hrm... jaha, 34 för stor, hrm... :p Någon som snackade/skrev om att hon måste röra på sig osv... öhhh... och 34, hrm... jajaja, storlekar ÄR olika, ja... hm, och vet du vad... man kan ändrar en resår tom i längd! ;) Det du!!! ;)
Må så grankott, ngn som gillade den där... men än vinner den jag har haft funderingar kring - men enligt DEN måttlistan så måste jag gå UPP en storlek mot normlalt, öhhh... vågar man handla på nätet då, månne... ... ...

Aiila
2008-04-09 - 14:15:52

håller verkligen med!! inte för tajt å inte för löst! de värsta är ju tajta kläder i sånt här mojjsigt material.. typ silke eller jersey.. eller va fan allt heter =)då ser man ju verkligen put hit och magceliliter dit... blää.

såg att du lämnat din adress i en kommentar till mig, jag tänkte om du alltid för så till alla eller om du gjorde det för att du ville ha koden till min andra träningsblogg? du skrev inget om att du ville ha det.. men jagbara undrar så du inte tror att jag struntar i att maila dig =)

S
2008-04-09 - 20:46:27

Jag förstår inte grejen med kjolen, modellen, färgen, allt.
KLänningen är snygg men kanske inte den bästa modellen för dig, göra av dig med den i en bloggtävling?
tycker du har en bra blogg :)

anna
2008-04-09 - 20:55:45

S: Ja som jag själv skrev i texten där så var inte klänningen nåt för mig - jag har en allades för fyllig och satt kropp för den..och den har redan lottats ut för drygt en månad sen.

tack! kram

Emma
2008-05-24 - 22:24:47

Hahaha håller med om att man känner sig fläskig i både tajt och löst.

Har dock kommit på att det är väldigt skönt att ha strumpbyxor eller mormorstrosor högt uppdragna till en ledig tunika.

Kramar


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: