GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Tre blusar - tre dagens outfits - my fashion week

2007-02-19 | 14:21:51 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

Ja som i ett led då av mitt nu införda shoppingförbud, med undantag av mat, hygienartiklar, hårvård, strumpbyxor (ty de förbrukas ju så lätt) och så tågbiljett/konsertbiljetter i mars till Brett Anderson..Så ska jag nu på allvar börja gå igenom min garderob och se vad jag har för kläder, hur jag kan matcha dem med varandra för stor variation och oanade möjligheter.
Först ut är en vit see-through blouse som är mammas gamla -alltså det närmsta vintage jag nånsin kommer med min bacillskräck...
146310-930

För en ganska vardaglig look, men ändå ganska dressy valde jag att kombinera blusen med
* Svarta stuprörsbyxor, H&M
* Svart tubtop, H&M
*Svarta höga stövlar, med hög klack, Ebay

För en avslappnad, casual look, passandes på somarens grillfester, fikor och annat
* Jeansshorts, H&M
* Pinupsandaler, Nlson
* Vitt linne, H&M

Om jag någon gång blir en karriärskvinna eller skulle behöva infinna mig i en rättsal..typ
* Svart Pennkjol, ONLY, Vero Moda
* Svart kritstrecksrandig kavaj, 60 kronorsfynd av en torghandlare
* Svarta pumps med vristrem, DNA shoes


Accessoar i alla tre outfits
* Lång guldkedja med guldhjärta, Egen design




en liten "backstagebild" Garderobsgrubbel & Byråbekymmers Fashionweek
Kommentera 10 st

Kommentarer
Jennie
2007-02-19 - 14:39:38

skoj :)

Emilia
2007-02-19 - 14:57:57

Härlig backstagebild :)

issa
2007-02-19 - 15:01:34

haha va söt du är på backstage bilden:)

Maria
2007-02-19 - 15:03:50

Älskar första outfiten, underbar!

Camilla
2007-02-19 - 15:19:11

Jaså, blir man glad av min press-bild? Det har jag aldrig tänkt på faktiskt, men det kanske man blir. *ler*
Alla tre outfitsen var jätte snygga. Passar verkligen mig i smaken!! Men du måste ju ha mycket kläder. Så många klänningar som jag sätt bilder på!
*kram kram*

Julia
2007-02-19 - 16:35:08

Assnygga kläder!! :D

Anna
2007-02-19 - 16:58:41

Jennie: Ja jag hade kul under tiden =)

Emilia: Haha tack...jag är allt lite småbarnslig jag, hehe. Men eftersom amn aldrig kommer få vara riktig modell så får man leka det.


Issa: hihi tackar, tycker du? Det är kul att leka modell-fotograf-bliplåtadbackstage som om det vore på riktigt...ja jag är 25...haha


Maria: mm den tycker jag också bäst om. Blev riktigt överraskad över att jag fick ihop den outfitetn faktiskt =)
och de var ju det som var meningen med denna övning.

Camilla: ja du ser glad, välkomnande och fräsch ut. Söt som en sötast dessutom.
Tack, va kul att du gillade outfitsen..det var roligt att leka ett tag...jo jag har ju faktiskt mycket kläder...jag börjar inse det nu.

Julia: Oj tack! Va kul att du tycker det! kram

H-S
2007-02-19 - 17:53:54

Smart! Så borde jag gå igenom min garderob, tycker aldrig att något passar ihop och hittar aldrig något jag vill ta på mig..

ida
2007-02-19 - 21:30:03

jag diggar första bilden grymt :)

Anna
2007-02-19 - 21:31:57

H-S: ja det var faktiskt en kul grej att göra så här - försöka kombinera ihop olika outfits =) Blev jättenöjd med nummer 1.
kram


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: