GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Scones , juveler och åsikt om åsikter...typ

2007-02-28 | 19:31:31 | Krönika/Politik/Tankar

146310-1023
Det blev några scones över från i förmiddags och de har jag nu mumsat i mig tillsammans med en saftig fruktsallad och en kaffemedvarmmjölkochkanel. Yummie!

Sitter och surfar runt på en masa bloggar och det slår mig att jag fortfarande kan förundras över folks inskränkthet...att jag fortfarnde faktiskt blir förvånad över att folk faktiskt är väldigt konservativa och enkelriktade i sina påstådda "open minded" minds..de skriver att de värnar om åsiktsfriheten och att man ska respektera denna och har kategorier som " debatt" , "politik", "diskussion" osv, och så skriver de inlägg med en massa åsikter under just dessa kategorier.
Och kanske har jag fattat fel, men ett ord som "debatt" inbjuder väl till "diskussion"? Och om man då skriver en kommentar, motfråga eller egen åsikt kring det som tydligen ska "debatteras", men att ens kommentar raderas med en gång.....ja var i ligger debatten då? Var någonstans värnas/respekteras det om åsiktsfriheten när andras åsikter censureras? Handlar inte åsiktsfrihet om icke-censur? Och varför ens babbla på i en offentlig blogg om sina åsikter och inbjuda till diskussion om man sedan inte välkomnar den? Det är ju dessutom ett ganska så konstigt tilltag tycker jag att endast välja att spara de kommentarer där kommentarerna enbart består av medhåll gentemot det bloggaren just skrivit. Snacka om att vinkla saker till sin egen fördel.

Wellwell.
Kommentera 8 st

Kommentarer
Emelie
2007-02-28 - 19:57:10

Jag håller med, jättetråkigt att vissa bloggare helt bestämmer vad för sorts kommentarer som ska publiceras.
Tycker att hela poängen med själva bloggandet försvinner helt och hållet. Då kan man lika gärna låta bli. En blogg är ju offentlig och det borde kommentarerna också vara!

Anna
2007-02-28 - 20:11:05

emelie: ja precis....fast jag känner dte mest som en tragisk sanning att de inte kan stå för sina åsikter eller kan argumentera bättre för dom eller att de tar en kommentar som värsta angreppet eller nåt...
det känns i alla fall väldigt otrevligt att bli så ratad att ens icke personangreppskommentarer blir borttagna o igonorerade.

kram på dig

Anonym
2007-02-28 - 20:12:09

tack :) glad jag blir. detsamma

Emilia
2007-02-28 - 20:56:15

Vad sugen man blev av den bilden då :)

Lotta
2007-02-28 - 21:35:02

Du är grym, tack så hemskt mycket för hjälpen!!!
En dag lär jag mig nog också, men det här systemet var svårare än att knacka HTML från grunden =)

Anna
2007-03-01 - 00:18:36

länge sen man åt scones, gott när det nybakat så smöret smälter med en skiva ost :)

Kim
2007-03-01 - 01:09:41

gott gott GOTT hih :)

Rating Agentur
2010-11-25 - 11:15:02

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: