GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fall Boots or Boots to fall for?

2007-08-23 | 12:23:30 | Outfits och Garderoben

Köpte en snygg , svart långkofta igår av en torghandlare.
Märket är WAY: och den kostade endast 80 kronor.

Provade den idag och för första gången blev jag lite sugen inför höstsäsongen och kläder tillhörande den...fast det beror nog enbart egentligen på att igår var det en underbar sommardag och jag gick i kjol och svettades, men idag är jag megaförkyld och det är grått ute..förkylning tenderar att ge upphov till saknaden och längtan till stickat och mys..ju..

Så jag testade min nya långa mysiga kofta och fick genast visioner i skallen att matcha den med knästrumpor och två olika skärp jag köpt i år - ett i resår från Lindex och ett brunt i från Gina Tricot.
..Fast jag har Garderobsgrubblat en del det senaste på det här med Stövlar..köpa nya? Hur dyra? Varifrån?
Eller har jag stövlar?

Så med koftan och skärpet på gick jag in i min walk-in closet och kollade upp mitt stövellager..
Hittade med en gång 2 par som är helt enligt fetisch - och lacktrenden.

Ja de "extrema" platåstövlarna med snörning och 13 cm hög klack köpte jag för dryga 2 år sedan.
De i blankt lack och kilklack köpte jag för 1 år sen på Ebay..så jag var ju verkligen före min tid här.

146310-2135

( Foto,modell,layout: Jag själv)

Vad satsar ni på för stövlar i höst?
Kommentera 21 st

Kommentarer
Helle
2007-08-23 - 12:27:29

Fick just reda på att min vän tar med sig sin kamera och sen sladd till datan så roblemet är löst! :) Jättefina bilder, du är alltid så fin! Kram

Sanna
2007-08-23 - 12:43:52

I år har jag bestämt mig för ett par platta stövlar, jag har nu i flera års tid köpt med klack och någonstans hoppats på att denna vinter ska jag kunna gå statigt utan att halka omkring trots att klackarna är flera centimerter för höga.
Vad fin du är på bilderna darling.
Gillar den första jättemycket, skulle var skitsnygg i en reklamkampanj!
Kramar*

dilo
2007-08-23 - 12:48:00

Fann va snyggt =).. Du måste skoja om att kofftan kostade bara 80kr??
Ha en bra ag
//Dilan

Sofia
2007-08-23 - 12:55:22

fina bilder gums! Jag mår jättebra idag, det hoppas jag du med gör!? Vad glad jag blev att du lämnade en kommentar i min blogg! Blir lika glad varje gång! Kramar

Sofia
2007-08-23 - 12:55:58

Såna höga stövlar med platå och snörning har jag med. De är såååå snygga!! :) Kanske inget för mig att sprattla runt i i vinter, men det kommer ju fler tillfällen :)
Jag fortsätter köra på mina stövlar med spännen som jag köpte på Skopunkten förra året. Bekvämare stövlar får man leta efter!

Emelie
2007-08-23 - 13:07:34

You're welcome =) Hoppas du får en fin torsdag! Jag älskar skor och kommer fortsätta använda mina super snygga stövlar från förra året... svarta mocka med hög klack, lite lätt platå. Men självklart ska jag spana efter nya köp oxå. Vet dock inte vad som är hett i höst eller vad jag vill ha. Kramiz

Maja
2007-08-23 - 13:08:02

Jag skulle vilja hitta ett par snygga ridinspirerade stövlar (helst i brunt, men svart funkar alltid). Och ett par lite mer eleganta med klack helst men inte för höga, så där att de känns tidlösa, som ska funka till klänning också. Det är två modeller som är värda att investera i. Sen kan man från säsong till säsong köpa några på typ Din sko och slita ut med hälsan. :) När det är vinter så är det kurlinginspirerade varmstövlar som gäller för mig. Jag är lättfrusen och det är inte kul!

Magnus
2007-08-23 - 13:11:45

Vad rekommenderar du för stövlar till en tvåmeters skåning med ludna ben? =)

Lottis
2007-08-23 - 13:48:27

Åh, nu ger du mig ångest... =/ Jag har ett par stövlar som visserligen är ganska tidlösa i svart läder, knähögt skaft, inget speciellt med dem, men de funkar till det mesta... Slängde mina högt älskade mockastövlar förra vintern, då de var alldeles trasiga i sulan, och nu är jag på jakt efter ett par nya. Har hittat ett par på Ellos, men sen läste jag nånstans nu att Wedins visst har rea... Attans att man inte får lön förrän på tisdag... =/ Är rätt tråkig när det gäller stövlar/skor, tror jag, inte som dina häftiga, men hela min garderob är ganska basic (mest beroende på att jag jobbar med det jag gör...) och då blir det nog lätt att resten oxå blir det, fast man kanske borde piffa till det lite med skor och accessoarer... Btw, din kofta var jättemysig, vill oxå ha nåt sånt med leggings eller tjocka strumpbyxor till... Nu väntar promenad och middag innan det är födelsedagsfirande för pappa. Ha en bra eftermiddag! Kram kram

Anonym
2007-08-23 - 14:01:33

shit haha! jag satsar på mina "ridstövlar" :)

Erika
2007-08-23 - 15:05:13

Tack för komplimangen, så snällt =D
Superläckra stövlar! Jag ska ha något liknande med platå fast utan snörning men har för mig att de har hamnat hos min syster på obestämd tid.
Nu ska jag ta en promenad i solen.
Inget vidare att vara förkyld. Krya på dig!

i
2007-08-23 - 15:08:11

jag satsar på att rida i mina ridstövlar och sköta stalljobb i mina stallstövlar, annars klarar jag mig utan och håller mig till sneakers X)

Sassy
2007-08-23 - 15:18:00

Gud vilka läckra stövlar!! Love at first sight!
Och söta Anna, vad glad jag blev för din kommentar! Gillar dig och din blogg skarpt!
puss
och krya på dig din stackare!

Lisa
2007-08-23 - 15:23:12

den ser mysig ut :) beställde en kofta idag från ellos, måste ju ladda inför hösten :)

Cecilia
2007-08-23 - 16:21:48

Jättesnygg outfi och jättefina bilder!.)kram

Annah
2007-08-23 - 17:31:25

SKITSNYGGT!!!! Verkligen!! Stövlar och knästrumpor är sååå snyggt!! Åh skorna var såååå snygga! Jag döööör ju nästan så avis jag vart! hahaha :D
KRAM!

Sandra
2007-08-23 - 17:44:53

Verkligen snygg outfit! Själv tänkte jag sattsa på gummistövlar :) nej men ''vanliga'' stövlar passar jag inte särsklit bra i så jag kör på annat.
kram

leopardia
2007-08-23 - 18:44:28

köpte ett par, enligt mig själv, snygga stövlar för 75spänn på en skobutik i bergslagen. jag ska bara lära fötterna att gå i klackat och sluta vara så gammal och bekväm ;) annars blir det nog mer åt kängor-hållet...

em
2007-08-23 - 21:41:50

du är skitsnygg. sitter verkligen och spanar in dina bilder och jag måste säga att du ska känna dig stolt som blivit så vacker. inte många människor har den turen. stå på dig! kram, ema

ellie
2007-08-24 - 17:37:24

verkligen inte snygga stövlar!

Taraldalice
2009-01-23 - 14:57:05

Nice site. I enjoyed it very much! :-)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: