GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Nyårsklänningens vara eller inte vara..

2006-12-31 | 13:58:01 |

Har precis tagit en tjejsnackspromenad runt staden med mamma. Det fanns ingen mjölk i kiosken där jag brukar köpa latte så det fick bli te - som jag ju annars alltid dricker. Men Liptons breakfast tea i liten pappmugg blir bara alldeles för beskt.
Det ska vara i stooormuggen det (nej inte toan) och inget annat.

Vi pratade om ditt och datt och kramades och längtade bort. Mamma köpte en trisslott till oss ihopp om att vinna solsemesterpengar...men det gjorde vi inte. Sen gick vi in på Konsum. Hade en av mina få hundralappar med mig och handlade creme bonjour cuisine - kantarell/karl johansvampsmak som jag ska röra ner i min pennepasta till oxfilén ikväll. På det ska jag riva den gorgonzolaost jag fick av mamma.
Stefan ska ha brunsås och potatisgratäng till.
Men jag har aldrig riktigt gillat kött-potatis-såsgrejen.
Jag köpte även avokados, cream crackers, en naturdiet kanel och ett gräddpaket - till stefans sås.
Det hela gick på 101:-..så det var tur att mamma stod brevid och kunde lägga till när det fattades en krona.
...jag och pengar alltså..*suck*

Mamma hade i sin korg då stoppat ner gorgonzolan till mig, men utöver den även trepack paprikor, en pärlhyacint och Ciderhusreglerna man kunde köpa med Aftonbladet idag.

146310-290    Hmm undrar vad som sker ikväll..ska jag ta på mig min nyårsblåsa trots att jag känner mig småkrasslig i halsen, stefan är inte heller på topp och det blir bara vi och oxfilén?

Vi får väl se helt enkelt. Just nu är jag mest sugen på cider..i filmform och i glaset.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Tomkjersti
2010-12-02 - 17:29:07

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: