GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I hate being a short fashionlover

2006-12-28 | 11:10:27 | shopping, provrummet & cravings

Nu har jag kollat igenom nya H&Mkatalogen några gånger och även hemsidan här på nätet...nya vårkollektionen känns extra svår att bära upp för mig som under 160 cm, ganska stor byst och inte i närheten av trådsmal med kraftiga korta ben.
Tror de flesta klänningar kommer vara för långa och släpa i marken, de korta byxorna kommer vara som ett par vanliga långbyxor, de lösa topparna kommer sitta tantigt och de flesta jeansen går det inte ens att välja tumlängd på och jag hatar att sy upp jeans - de blir ju aldrig lika snygga i sömmen där nere i alla fall.

Men några saker fastnade jag i alla fall för

                                                             



Nu så måste jag smörja in mig med min favoritlotion  och göra mig iordning för att ta en promenad med mamma... Måste bara få i mig lite
                                                                                            
Kommentera 5 st

Kommentarer
Askungen
2006-12-28 - 12:38:43

Tassar in och läser...

Aenigma
2006-12-28 - 16:56:17

Om det gör dig gladare kan jag tala om att vi är två som är korta. jag är 1.60 och får alltid lägga upp byxor och vika in ärmar. Dock ser jag fördelarna med att man kan fynda små söta saker på barnavdelningar där det ofta finna fina klänningar och koftor till exempel. Men jag blir dock grymt less på t.ex H&M som enisas med att ha saker som alltid ser fabolous ut på mina längre vänner och tält på mig... morr.

Anna
2006-12-28 - 18:13:58

MEN HERREGUD tjejen! Vad duktig du är! Hoppas verkligen att tidningar och modehus upptäcker dig - hade jag haft en tidning hade jag velat ha dig som anställd modeillustratör.

Åhh, du är i alla fall 160 cm...jag är typ 157..eller kortare..vet inte riktigt...tycker min längd ser för jävlig ut i alla fall och har sådana komplex - korta kjolar blir tantigt långa eller kryper upp på magen, alla byxor får läggas upp eller vikas upp fult eller trasas sönder för att man trampar på dom i taskigt väder...blä..*sucka*

Jag ritar gärna för hand med kol och svart tusch eller akvarell (om jag ska vara pretentiös), men det senaste har jag försökt mig på att kämpa med FReehand, Illustrator och Indesign i alla fall alla de illustrationer jag gjort till bloggen...
har du gjort dessa teckningar i datorn? Med vad och hur??
Jätteimponerad - verkligen!

Kram på dig och tack för besöket

Johanna
2006-12-29 - 08:02:52

Gullig grön rock !

Anna
2006-12-29 - 10:56:58

Johanna: Ja den är häftig...men verkar svårburen och vad ska man kombinera med?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: