GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Säg yum till livet

2023-11-01 | 18:09:16 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Fika
Mat
Vin
Fylla livet med yum und nom och en jäkla massa mmm.

Jag blir så oerhört provocerad när det så gott som alltid i film och serier beställs in mat och det bara tas en tugga och sedan lämnas maten. 
Och jag brölar högt i varje bok där kvinnor inte är hungriga eller inte ens minns när de åt senast.

Tro mig - en som legat på sjukhus med lungorna fulla av blodproppar, när en tror att en ska dö ångrar en knappast det man njutit av matmässigt i livet.

Och som motvikt till just nämnda typer av serier, filmer och böcker: i mina böcker - ja där äter kvinnorna. De äter massor. Mat, ostar, bakverk. 

Idag blev det en sockerbulle med glurr till fika medan jag skrev och tecknade. Och nu funderar jag på vad det ska bli till lillördagskvällsmiddag...kanske kycklingköttbullar i en ostig och tomatig sås och rigatoni? En kycklinggryta? Eller en stor, rejäl ciabattamacka med massor av pesto och mozarella och soltorkade tomater....kanske ett glas rött till det?
Mums, I say, mums.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: