GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Född: Författare den 4e juli

2022-06-09 | 20:00:07 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Född den 4e juli är en film. Och nu kommer det förevigt vara det datum som jag ”föds” som författare. 

Och det med min andra bok.
För jag fick ju ett bokkontrakt/förlagsavtal med @wordaudiopublishing i november förra året på min jul-feelgood-roman. En bok som ska släppas senare i höst. 
Men så hörde förlaget av sig i början av det här året och frågade om jag ville vara en av fyra författare som under varsin vecka i sommar skulle få släppa en bok med temat camping. 
Med viss nervositet , men med stor glädje och stolthet tackade jag Ja till detta erbjudande, möjlighet och utmaning!
Det tog mig ju faktiskt 40 år att få ur mig min första bok och nu skulle jag alltså få ur mig en på bara några månader?

Men ja, det gick . Jag har bollat heltidsstudier under våren med att få ur mig en bok : Living La Vida Glamping.

Så nu bokdebuterar jag med mitt andra bokmanus och mitt första bokmanus blir min andra bok.
Och här har jag alltså gått runt och haft kontrakt på två böcker utan att överhuvudtaget ha släppt någon bok alls tidigare. 
Snurrigt? Oh ja, knappt jag fattar själv.

Dessutom är min bok först ut i den här Sommarsviten. Så inte bara får jag bokdebutera som först i en serie utan jag får även debutera bland tre andra fantastiska författare och kvinnor som gett ut böcker sedan tidigare . 

Och mitt författarnamn?
Tja, det finns redan en och annan författare Anna Larsson därute.
Så kan det vara när man har ett väldigt vanligt namn..
Så efter lite grubbel trillade en polett ner.
Avanna, mitt företag sedan 2007. Av Anna . Allt jag gör är ju av mig, så även mitt författande. 

Så låt mig presentera mig själv:

Avanna Larsson och jag släpper min första bok den 4 juli.
Den kommer släppas som ljud- och E-bok och den går redan nu att lägga till i påminnelselistor och sådant där just ljud- och E-böcker finns. 

Snart smäller det. Och jag är förbannat stolt över mig själv som fick ur mig en bok på några få korta månader.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: