GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hej från covidträsket

2022-01-22 | 12:16:37 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Två år in i pandemin och nu gick det tydligen inte att värja sig längre. Jag är inne på covid-dag 6 och sambon nummer 10. Vi är dubbelvaccinerade och jag hade så sett fram emot att gå på drop-in idag och få den tredje dosen. Men nu får jag väl, förhoppningsvis, lite extra skydd "naturligt" istället. 
Sambon har fått som en förkylning och jag har väl haft mer som väldigt jobbig influensa.
 
För två dagar sedan försvann lukt- och smak på mig och holy crap, vilken känslomässig berg-och-dalbana det är! Jag har nog aldrig förstått innan exakt HUR mycket smaken gör för själva ätandet. Nu är det som att min hjärna inte fattar varför jag överhuvudtaget stoppar saker i munnen. VAD HÅLLER DU PÅ MED? skriker den.
 
Jag har även haft lite känslomässiga breakdowns i detta covidträsk. Megatrött och jättetäppt försökte jag hitta något att ha på mig efter en dusch härom dagen. Allt, precis allt, kändes fel. Fel, fel, fel. Och jag ville verkligen försöka pigga upp mig genom att ta på mig nåt annat än sunkiga pyjamasbyxor/sweatpants.. men så såg jag den enorma utväxten i håret.
Bröl.
Och den febriga blicken fick ont av hudens blekhet.
Än mer bröl. 
Och kanske är det bara jag, men när jag är jättetäppt- och varit i flera dagar så känner jag mig totalt vedervärdig. Som en stor bakterie hela jag. Så, en mental härdsmälta deluxe och jag bara saknade sommaren och sommargarderoben än mer för ack ve, en sommarklänning känns aldrig fel. 
 
Men något positivt har även skett denna vecka i misären. Efter en lite febrig dvala så vaknade jag upp till beskedet att jag blev godkänd på sista inlämningen på Journalistkursen jag läst under hösten jämte min andra utbildning och blev glad och stolt över mig själv över att ha klarat ännu en termin med dubbelt plugg och att jag gör vad jag kan för att stärka mig för jobbmarknaden och jobbsök som komma skall.
 
Men nu ska det bli skönt med en termin utan dubbel utbildning och bara koncentrera mig på just en utbildning.
Och på bokskrivandet.
 
 
I förrgår kom svärföräldrarna och lämnade en flaska vin utanför dörren och igår kom mina föräldrar och lämnade en vacker bukett och chokladtryfflar utanför samma dörr.. vin och choklad och blommor.. fräscha dofter och himmelska smaker … som jag inte känner ett skvatt av. Men är så tacksam för dessa fina människor ♥
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: