GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

tänk så mycket man har gjort...

2022-02-27 | 16:06:48 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Målarredskap och skrivdon.
Konstnär och skribent.
Ja, det är väl mina mest älskade redskap och det är de ”titlar” jag håller kärast. Passionen och elden, glädjen och livet ligger där.
I skapandet.
Av penseldrag och streck och färgfält som blir till bilder.
Av bokstäver och ord som blir till meningar och till berättelser. 
Men så backar jag ett steg och ser helheten. Att så här vid 40 har jag så ofantligt många strängar på min lyra. 
Vad mycket jag gjort egentligen. Och gör.
- Jag har drivit eget företag sedan sommaren 2007.
- Jag har designat kollektioner för Nelly 2008-2010 och drivit egen webshop inom kläder/mode
- 2008 designade jag ett t-shirtmotiv för Lindex
- Jag har haft med en illustration på Miriam Bryants skiva

- Jag designad en tygkasse ett år till blogawards 
- Jag driver fortfarande webshop, men nu rent konstinriktad
- Jag är konstnär och har medverkat på väldigt många Konstnätter och haft egna utställningar.
- Mot sommaren tar jag en högskoleexamen som Informationsarkitekt. Förhoppningsvis en filosofie kandidatexamen nästa år.
- Utöver det har jag nära 300 högskolepoäng i andra ämnen så som statsvetenskap, litteraturvetenskap, filosofi, genusvetenskap, journalistik, samhällsekonomiska utmaningar mm
- Jag har varit frilanskrönikör i över 10 år med ”egen månadskrönika” i lokaltidningen.
- Jag är fotograf 
- Jag har stått på fabriksgolv
- Jag har över 8 års erfarenhet inom handel.
- Jag blev årets rookie vid stadens egen näringslivsbolaget ett år.
- Jag är författare! Jag har bokkontrakt. Jag ska bli utgiven. 

Sen har man ju en massa andra erfarenheter och kunskaper utöver allt det nämnda . Så jag har inget stort konto, eller är särskilt känd och kanske inte räknas som särskilt framgångsrik- framförallt inte rik, vad gäller pengar. 
Men fasen vad saker jag gjort och testat och lyckats med ändå och fyllt just livet med att försöka uppfylla vissa drömmar och skapa en tillvaro och ett liv som är Jag.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: