GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

skrivflow och skrivkramp, författarens svängiga tillvaro

2022-04-01 | 16:56:14 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Nej, men idag ler jag lite extra självgott och nöjt och ger mig en klapp på båda axlarna. Ty igår skrev jag färdigt ännu ett råmanus på en bok! Medan aprilvädret kom en dag för tidigt utanför fönstren med ömsom solsken ömsom snöflingor så skrev jag det sista kapitlet på mitt nästa bokprojekt (som jag snaaaaart kan berätta mer om) .
 
Nu väntar ju en sjuhelsikes massa redigering och omskrivning och bearbetning. Men tja, boken har en början , en mitt och ett slut och jag har skrivit min andra bok. 
Så heja mig.
Och heja er allihop där ute som kämpar på med era drömmar och mål 💫
 
För det är ju inte så självklart eller enkelt alla gånger.
Många gånger ser det ut så här, med just skrivandet:
 
 
Där vissa dagar mycket av min skärmtid åt till rent skärmstirr. Det vita, tomma Word-arket som ska fyllas med bokstäver som ska bli till ord och som ska skapa mening. 
Vissa dagar flyter det på. Fingrarna flyger över tangentbordet och formulering efter formulering bara kommer.
Andra dagar sitter skrivkrampen som ett förlamande järngrepp. 

Tidigare i veckan hade jag digital möte med en av de fantastiska förläggarna på mitt förlag  Feedback och konstruktiv kritik och en massa pepp. Ja, något otroligt mycket pepp.
Och snack om kommande redaktör och att en inläsare har spikats.
Knappt jag kan ta in allt detta. Någon ska läsa in och berätta mina ord. Ge röst åt mina karaktärer. 
Mina ord kommer att komma på pränt utanför mitt Word-dokument och kunna läsas av de som vill. Och i nästa vecka blir det dessutom möte i Malmö på förlaget. 
Jag har drömt om detta.
Nu är det verkligt. 
Jag är författare. 
Både i flow och i kramp.
 
Tänk, för ett år sedan satt jag och kämpade med att ens få till ett första manus.
Nu har jag skrivit klart mitt andra och har alltså två böcker på G. 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: