GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

sometimes I cook

2021-03-24 | 20:51:49 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Eller jag lagar väl egentligen ganska mycket mat och jag kan tycka att det är ganska kul. Ibland väldigt kul. I alla fall när jag får till det, hehe.
Igår fylldes kyl och frys och skafferilådor på med allt möjligt efter storhandling -  och jag ÄLSKAR att ha massor hemma och att ha massa alternativ till frukost lunch middag fika och allehanda gottesug. Olika pastasorter, keso, pålägg, grönasker, pizzakit, bär, yoghurt, juice, olika bröd, godis, chokladsorter, pastasåser, massa ost....mmm
 
Och ibland så gillar jag att testa mig fram i matlagning och hitta på nån ny rätt istället för den "vanliga" veckomatsedeln som oftast innehåller spaghetti med köttfärssås ( som ju dock är bland det godaste man kan äta) en chicken ala king etc.

Så igår lekte jag fram nån slags kycklinggratäng med kycklingfiléer, saffran/tomatcremefraiche, babyspenat, lite paprika,lök,  kryddor och riven ost. Blev smaskens. Serverades med ris och en stor sallad.

Har ni förresten varor som alltid/aldrig finns hemma?

På min alltid-köpa-hem-lista:
OST i flera former (riven, skivad, mozzarella, babybell, feta, brie...)
Bröd - mackor är basföda
Grön Pesto - till pizza, pasta, mackor, såser..
Babyplommontomater - har alltid en ask ståendes framme och äter av under dagen.
Nån pastasort
Gurka
Ruccola 
Choklad - mörk, ljus, smaksatt, mjölkchoklad

Vad som nästan aldrig finns i det här hushållet:
Mjöl .. jaa bakingredienser överlag som socker, bakpulver, vanillinsocker..Jag är ingen bakare.
Mjölk - förutom nåt enstaka inköp till caffelattesug eller en tequila rose.
Potatis ( bakpotatis eller typ pommes undantaget) Vi är inga koktpotatisätare.
Ättika... typisk sån grej som man ju egentligen borde ha hemma och som typ mamma så husmoderligttipsande ju säger om så mycket -  ” ja men ta bara lite ättika...”.

Borde ta med det på nästa shoppinglista..
Kommentera 2 st

Kommentarer
Denise Taylor
2021-03-25 - 08:15:00

Åh det där såg gott ut :D Har kommit in i en period då jag tycker det är skitkul att laga mat och hålla på :D

Svar: Ja det går verkligen i vågor men så härligt när man hittar glädje och lust i vardagsbestyr !
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2021-03-30 - 17:32:19

Krossade tomater, vitlök, lök, pasta, frysta kryddor och grönsaker, mjölk, bröd finns alltid hos oss!

Svar: mycket bra måste-varor tycker jag!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: