GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

feminist first

2021-04-27 | 20:24:57 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Feminist First.
Hur skulle jag kunna vara något annat? 

Feminist för att
Jag är kvinna.
För att jag är medmänniska.
För att jag tror på att jämställdhet och jämlikhet och rättvisa för alla är vägen till en snällare värld.
För att jag är så infernaliskt förbannat trött på alla förlegade normer och strukturer.
På könsrollerna.
Än mer förbannat trött och ledsen över att fortsätta läsa rubrikerna om mördade kvinnor och mäns våld mot kvinnor.
Så förbannat less på mäns sätt att försöka styra kvinnor psykiskt och fysiskt och på sårade manligheten som inte kan ta ett enkelt NEJ.
Så trött på att det fortfarande är vi kvinnor som ska akta oss, passa oss, tänka oss för så att vi inte råkar ut för något. Att det alltid är VI som ska begränsas.
Jag är trött på alltihop .
Less. 
Så jävla less.
Så fruktansvärt frustrerad.

Därför är jag feminist.

Och det hoppas jag verkligen att Du är också.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Anonym
2021-04-27 - 20:50:30

Såklart!!!

Svar: hell yeah!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: