GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

you and me all we want to be...

2020-10-27 | 20:24:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
...is lazy...
 
Ja, jag skulle väl, om världen varit frisk, just nu befunnit mig på Cirkus uppe i Stockholm . Tillsammans med mina vänner Karin och Martina. På scen: Suede och en konsert helt tillägnad albumet Coming up.
 
Men med så mycket annat 2020 så har det skjutits på framtiden. En framtid som vi ju ur ren pandemisynpunkt vet så lite om. .
Jag och Karin hade ju tanken på att kanske göra något annat istället detta dygn. Hotellövernattning eller så. Men vi har stannat hemma.
Sedan Covid19 började spridas här i Sverige så har jag endast lämnat stan för en enda övernattning. Lämnat stan i sig för kortare utflykter och/eller sjukhusbesök en handfull gånger.
Jag struntar i att det varit mer än ok att resa och röra på sig.
Det har inte känts rätt och när det inte känns rätt finns inte lust.
 
Men morgonen startades iallafall med en caféfika med just Karin och sedan en stros på stan.
Pluggande och zoomföreläsning.
En löprunda som startade i gyllene solnedgång, med en regnbåge på vägen och som avslutades i skymning och regn.
 
Och nu njuter jag av Suede som enda åskådare och lyssnare här i mitt hem och njuter.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: