GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

så kände även jag höstlig kärlek

2020-11-02 | 22:06:14 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Vyer som dessa, som tagna ur introt till Gilmore Girl med sin sprakande färgprakt, ja då kan till och med jag, den eviga sommartörstande, sommarlängtande, sommarälskaren uppskatta hösten för vad den är.
 
 
Bladregn och lövhav
Begynnande kala grenar bland tusen nyanser av gult
Spegelblanka vatten i tysta bäckar och mjuka fotsteg i naturens rasslande guld
Hösten börjar bland träden och faller till marken där den lägger sig som en filt en kort kort stund innan den försvinner i en årstid utan namn.
 
 
Förra veckan kom väl i det närmsta för mig en religiös känsla. När det bara slog mig hur lätt det är att kunna känna njutning och lycka och bli helt tappa-andan-mållös. Salig över att ha denna fantastiska natur. Sverige. 
De där minutrarna av gyllene solnedgång när fälten, träden, vägen och jag badar i guld medan ett par lätta regndroppar faller och kombinationen skapar en regnbåge framför mig. En perfekt målbild att bara låta den ena foten kontinuerligt sättas framför den andra i en rytm full av liv och glädje och friskhet. Vilken rikedom!
 
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Anonym
2020-11-03 - 06:55:01

❤❤ Vackert


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: