GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Första skörden av julfilmer

2020-12-08 | 14:42:01 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Då så, minst en julfilm om dagen 1-24 december och dessa 9 har det blivit den här veckan.
Det känns som att @netflixnordic@cmore och @viaplaysverige verkligen maxat sina julfilmskategorier i år och jag tackar och bockar. 
 
De bästa julfilmerna är dom som utspelar sig i småstäder där det uppstår nåt problem som att staden är insnöad eller nån ondskefull storindustri eller kedja hotar den lilla lokala handlaren och alla enas och går samman och ”räddar”nån/nånting.
Okända skådisar, överflöd och överdåd av julpynt, julkakor och julsång och alla blir genuint glada för en tröja eller halsduk i julklapp.

Dessa 9 var helt nya filmer för mig. Jag har ju några absoluta julfilmsmåsten som jag också kommer visa och tipsa om men jag försöker se så många nya varje år också så jag kan hitta nya favoriter.
Av dessa 9 så var de 4 första allra bäst. 
Sämst var ”Sharing christmas” och ”another christmas coincidence”. .. de lyckades inte hålla mitt intresse och jag slösurfade under tiden.

Christmas in evergreen är en serie filmer och alla är juligt ljuvliga. Tror det finns 4 stycken iaf.
Överlag är ett tips att söka på julfilmer där Jill Wagner är med - då är det garanterad julemyskänsla!
I veckan som kommer så ska jag nog blanda några gamla godingar med fortsatt letande efter framtida julars julefilmsgodingar.
 
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Denise Taylor
2020-12-09 - 18:10:34

Jag har aldrig varit så mycket för julfilmer men en kanske skulle ge det en chans :D

Svar: det tycker jag definitivt att du ska!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: