GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

en bukett kärlek

2020-08-25 | 18:19:33 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Morgonen började där, på altanen, i morgonsol bredvid poolen med en kopp kaffe. En lugn och skön stund för att vakna till liv och för att insupa det sista av sommaren innan jag jag gick in och satte mig vid köksön för min andra skoldag vid skrivarlinjen. Responsmetoder, textflöden, skrivövingar, textsamtal. Zoomförvirring och Zoomklassrum. När tekniken funkar är den ganska så fantastisk. 
 
Medan jag satt och pluggade så var min älskade mamma på utsidan av huset och oljade in altanen och bättre på färgen på grunden där helgens strykningar inte riktigt hade fäst. Hon tog bort tejpen runt fönster och dörrar. 
 
Ändå var det jag som nu mot kvällen ändå fick en blombukett av henne och pappa. Men kanske var det för att förra veckans slit då jag i princip gjorde en hel högskulekurs klar som jag nu fick högsta betyg på alla inlämningar och A+ på det konstnärliga och T+ på det tekniska och därmed nu har 15 högskolepoäng i Modeskiss och Illustration.
Kanske var det också lite blommor för att jag igår på nåt sätt fick ytterdörren över stortån som drog med sig halva nageln.
Kanske fick jag blommorna helt enkelt för att jag har jäkligt fina föräldrar, för att jag är älskad, för att jag är jag.
Oavsett så är jag oerhört tacksam.
 
 
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: