GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

kalimera från Korfu

2019-05-30 | 11:44:35 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Befinner mig just nu på Korfu och Nissaki Beach med Karin för vår årliga semestertripp till grekisk ö. Stället vi är på nu är helt gudomligt underbart vacker, beläget i en dal vid lummiga gröna berg och precis vid strand och vatten.
Varje år lyckas vi hitta en ny hotellpärla liiiite bättre och lyxigare än föregående år. Rummet är jättefräscht och vitt vitt vitt med påfyllnad i minibaren varje dag utöver vårat all inclusive. Vi har eget soldäck med utgång till pool och bekväma solsängar.
Vädret kunde väl ha varit bättre men det går ju inte råda på men några soltimmar per dag har det blivit.
Dock har väderleken med mycket mulet och temp kring 20 faktiskt bidragit till att vi år packade ner lite löpsko och träningsplagg så nu har vi rört på oss mellan alla buffér och alkoholintag.
Om Aperol Spritz var 2018 års drink för mig är Bellini 2019.
 
Utöver det plöjer vi böcker, lyssnar på poddar, har underbara feministiska samtal och analyser över sociala medieflöden och beteenden samt spaningar på våra medsemesterfirare.
Vi har det så gott så gott.
Njutet!
Livet!
Och nu kom solen igen som ska få torka min nyduschade kropp.
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Ida
2019-05-30 - 20:47:47

Låter som ni har det jättehärligt:). Om en vecka åker jag till Kreta med familjen och det ska blå så himla skönt😉😉


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: