GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

sommarnatt

2019-07-27 | 23:55:21 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
Juli sjunger på sista versen men med en väldigt stark slutrefräng med denna värmebölja som svept in. Klockan är närmare midnatt och ljumma vindar smeker min hud. Ärligt så faller några tårar nedför min kind när jag nu sitter på min nya altantrapp och ser sumakarnas löv vaja . Glädjetårar över värmen och den oerhörda sommarkärleken som fyller alla mina sinnen, men också de första förnimmelserna av att hösten närmar sig när jag hör rasslet i buskar och träd.
 
Men den lycka, den totala äkta lycka och glädje över att klockan elva på kvällen dra av sig klänning och trosor och ta ett nakendopp i poolen som värmts upp under dagen, varma underbara vatten och min kropp känns viktlös där under stjärnhimlen på min gata i stan och framför mig sitter den jag älskar och tittar på, skålar med öl i sin hand och vi skrattar och vi hånglar. 
Jag älskar så innerligt livet just
här,
där,
nu,
då.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: