GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Vad jag vill skapa och förmedla

2018-03-07 | 16:21:32 | Foto/Fotografering

Foton från mina instagramkonton @fotografannalarsson och @avannaillustrations
 
Det sägs ofta att konstnärer och kreatörer bara skapar när de mår dåligt. Att det är ur ångest och mörkhet som kreationerna kommer.
Så kanske det är. Jag skapar hur jag än mår.
Men det jag blivit mer och mer medveten om de senaste åren är att det jag faktiskt skapar bara ska vara GLÄDJE.
 
Att oavsett om jag mår skit så ska det jag fotar eller målar eller tecknar vara glatt.
Det för mig blir den sanna terapin.
För mår jag dåligt vill jag ju inte fastna i just det, jag vill ju göra något som piggar upp. Och när jag mår bra vill jag ju vara omgiven av bilder och saker som fortsätter ge glädje.
Som fotograf är det också det jag vill ge mina kunder.
Bilder som förmedlar och bevarar det ljusa och fina, skratten och tårarna av glädje. Hopp och ro.
 
Som konstnär så använder jag mig aldrig av dystra färger. Mörklila, massa grått, vinrött, mörkblått, brunt det går bort för mig.
Min palett är rosa, cerise, grön, turkos, guld, glittrig, blank, starkt gul, vitt, ännu mer rosa.
 
Jag vill förmedla och skapa härlighet, bubbel, drömmighet, drömmar, lust och mod.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: