GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sköna Maj, måtte du komma nu.

2017-05-17 | 09:44:11 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Magiska Maj är försenad..Det har varit nån enstaka varm dag och det har blivit någon timme i solstolen här och där i bikinitopp och shorts..bikinitrosa har varit för kallt.
Maj är min favoritmånad annars. De där första solvarma morgonarna när man bara behöver en lätt kofta som jacka och man inte längre behöver sneakers, strumpor, kängor..utan släppa fötterna nakna och fria i sandaletter och sandaler.
Men det är inte många dagar sedan det snöade, det är ännu inte det där sagolikt gyllengröna ute och jag har bara gått i öppna skor en enda gång...
Men nu , nu tror jag ändå att Sköna Maj är på G. Helgen ska bli varm, jättevarm..givetvis jobbar jag..mummel, men ändå bara vetskapen om att jag inte kommer behöva en massa kläder när jag sätter mig på cykeln dit och hem...aahh....morgonar och kvällar på altanen..lapa sol och låta huden bli jättevarm så fort tillfälle ges.
Mmm.
 
Måtte det bli en lång och varm sommar likt förra året.
Hela min kropp och knopp längtar så det värker efter det.
Och om lite drygt en månad är det semester. Fem ljuvliga veckors ledighet. Utlandet..Ölandet..inlandet..
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: