GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Så osmooth med smoothie

2017-05-10 | 14:57:31 | Egocentrerat&Vardagligt

I mina bloggtiders begynnelse var smoothies ganska hett.. det o chailattes och Mullberry Bayswaters..

Jag var en ganska flitig smoothiegörare också tillika flitig smoothiefotograferare.. det vill säga fina bilder på själva smoothies och inte röran i köket dessa drycker skapar..

Sen slutade jag och mitt smoothieförhållande har väl varit ganska så dött i minst 8 år..
Men igår fick jag sug .. o köpte hem bananer och bär. Nu jädrar ska här göras smoothies tänkte jag.,
Och imorse var det dags.. jordgubbarna hade redan hunnit bli dåliga.. sen kom jag på att mixern stod o samlade damm i källaren.. men hittade den.. fast den saknade delar som jag efter idogt letande hittade utspridda i kökslådorna .
Efter frukt o bärhack så hällde jag i mjölk i mixern.. som visade sig läcka så första batchen mjölk hamnade på diskbänken.. men fan tänkte jag , det ska bli smoothie !!
Så med ena handen fick jag hålla ihop läckage och med den andra hälla i nya ingredienser och sen mixa..
Allt för ett glas unken smoothie.. som jag hällde upp i ett gammalt ölglas.. och som jag sedan svepte innan jag tog itu med diskbänkskatasteofområdet..
Nä.. jag låter nog smoothieförhållandet vara dött..

Kommentera 1 st

Kommentarer
Amanda
2017-05-14 - 20:32:26

Hahaha, känner igen det där så väl!

Svar: haha..ja fy sjuttsan för allt jobb för en liten smoothie.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: