GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

farväl ljuva maj

2017-05-31 | 22:22:19 | Egocentrerat&Vardagligt

Som jag väl skrivit sedan denna bloggs begynnelse så är maj min favoritmånad...det är nu de första varma morgonarna brukar komma och löftet och hoppet om en sommar som fortfarande ligger framför oss brukar infinna sig..och även om det var väldigt kallt många dagar och det till och med föll snö för några veckor sedan så har maj inte gjort mig besviken i år heller..
 
 
Månaden inleddes i ett soligt och vårvarmt Köpenhamn med min bästa vän..några ljuvliga livetslivdagar.
 
Plommonträdet började att knoppa lagom till Stefans födelsedag ..
 
 
För att bara en dag senare stå i full blom..
 
 
Äntligen  kunde man släppa fötterna fria i öppna skor bland grönskande gräs och maskrosor..
 
 
Plötsligt blommade det mesta och med blomster kom surr...
 
 
Första härliga frukostarna på altanen trapp...hur kommer det sig att oavsett hur många trädgårdsmöbler vi har så är min favoritplats just där..på trappen..?
'
Det har på några lediga dagar blivit många timmar i solstolen och därmed en härlig gyllene majbränna..
 
 
Precis som första utomhusfrukostarna på den där trappen har det blivit ljumma kvällar på samma trapp med en livsbejakande kopp te...
 
Jag såg till att lufta än fler övervintrade sandaletter..
 
 
ÄNTLIGEN! Utomhusrenoveringen, som påbörjades i september förra året och som endast skulle ta tre veckor..ny fasad, ny färg, nytt tak, nya fönster..reparation av altan och carport som hantverkarna pajade...äntliugen efter 9,5 månader är det nästan färdigt..frånt slitet murket gult till nytt, fräscht vitt..blankt tak..äntligen är denna pärs över...aldrig trodde jag att sådant här skulle tära så psykiskt och på oss , vårt förhållande som detta gjort..
 
Det blev en härlig Golden Hour photoshoot med Jossan, denna fantastiska människa och hennes matchande nya pickup..
 
Japp, än mer bikini..och det här är min 35,5åriga bikinikropp...med centimeterkorta ben istället för milslånga, celluliter, sladder, daller, ganska grova ben, olika stora bröst, bristningar och nästintill obefintligt thighgap..men det är min kropp..och den har en bikini på sig och jag mår för jäkla gutt.
 
Så kom syrenerna...som är extra vackra och luktar extra gott när de de står i köket med åskmolnsblå kvällshimmel som bakgrund..
 
Och jag avslutade maj månad med en löprunda i ljummet majregn..och slog mitt personbästa på 5 km med nästan 2 minuter..kroppen kändes snabb, stark och frisk..och jag blir fasen helt hög på den känslan!!
 
Dessutom har maj månad bjudit på en rolig grej karriärmässigt att sätta på CV:et..som jag väl berättar mer om i juni..men tja inte illa att ag från lilla Tidaholm bara så där fick skriva på ett kontrakt med Warner Music..och det inte för några som ehlst musikaliska eller sångtalanger...
 
Så farväl Maj, du är fortfarande den bästaste av månader.
 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Fredrik
2017-06-04 - 08:57:39

Det ska bli spännande att höra historien om Warner!

Hanna Karlsson
2017-06-05 - 06:22:39

Vilken härlig månad du haft!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: