GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

its a bittersweet symphony..

2017-02-21 | 12:50:38 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
Jag har börjar få fler och fler beställningar på tavlor. Riktigt stora tavlor och det känns så fantastiskt kul. Både att få sälja konst som jag målat direkt från hjärtat men även att få specialbeställningar med motiv men som ändå ska vara "Avanna".
Som målningen här ovan som skeppades iväg till en kund strax innan jul. Önskemålen var starka färger, musikinfluenser, gärna en drink och fjärilar. Men komposition, uttyck etc var ju helt upp till mig.
en 90x70 cm stor akrylmålning som nu pryder nåns hem.
Och det är alltid en bitterljuv känsla att skicka iväg en tavla för det finns ju bara en enda av den..och man skapar ju ett band till sina målningar medan man skapar dom, en kärlek...och att aldrig få se dom igen är lite hjärtskärande..men samtidigt är det ju en sån glädje att få göra den från början.
 
Sen känns det så skönt att mitt Avanna får leva vidare...att jag inte lade ner företaget där när jag lade ned webshoppen och kläddesignen utan att det nu finns kvar och verkar så som det var tänkt från början : konst-teckning-foto-grafisk design.
Besök gärna hemsidan om ni vill: www.avanna.se
Kommentera 2 st

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa
2017-02-21 - 12:59:26

Tjusigt

Svar: Tack 💕
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Caroline
2017-02-21 - 16:33:57

Kul!!

Var köper du tavlor? Eller sätter du ihop dem själv?
Köper du dyra av hög kvalitet eller tycker du billiga funkar lika bra?

Svar: Jag köper lite varstans, ibland på konsthandlar men även på biltema t ex .. inte märkt nån jätteskillnad mer än att rotikgt billiga ibland kan vara lite dåligt spända. Märker mer skillnad på penslar o färger i kvalité .
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: