GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Torsdagstrevligt

2016-02-18 | 12:26:53 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Ledig torsdag för den här bloggaren idag, känns alltid lite lyxigt med ledig dag mitt i veckan så där. Så igår onsdag när jag kom hem från jobbet vid halv nio på kvällen lillelördagslyxde vi till det litegranna med pizza och ett glas vin för min del. Och idag startade jag dagen med ett träningspass: 1,5 mil på motionscykel + ca 5 olika arm/axelövningar med hantlar + knäböj och utfall. Lite svabbande med moppen och Ajax citron när jag ändå var svettig och igång haha.
Medan jag tog en dusch satte jag på ugnen och värmde minibaguetter samt satte på kaffebryggaren och lade i ett kryddmått kanel i kaffet så det luktade ljuvligt av bröd, kaffe och renstädat när jag kom ur duschen.
Ost, gurka, blåbärsmarmelad och aprikosmarmelad på det varma brödet och lite modeläsning till det...Underbart!
 
Nu ska jag testa lite glasögonbågar, var ju hos optikern igår för att förny linsreceptet och kolla av synenn och phew! Inget "Lilla Huset På Prärien-Mary Ingalls-moment" denna gång heller med besked att jag ska bli blind..Jag har inga problem att ta blodprover, sprutor, gå till tandläkaren..men optikern det tycker jag är svinjobbigt. Men bra litelite sämre syn än förra gången (som väntat) och jag blev alltså sugen på att även skaffa ett par nya bågar att komplettera linsbärandet med. I alla fall här hemma.
 
Hoppas ni alla har en fin torsdag!
Kommentera 1 st

Kommentarer
Emma -Merakibeauty.se
2016-02-18 - 13:21:55

härligt :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: