GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Sol, vind och vatten...och antirynkkräm

2016-02-21 | 16:16:14 | Egocentrerat&Vardagligt



Älskar de här tulpanerna jag köpte hem inför helgen, de rosa ser nästan ut som rosor.

Hoppas ni haft och har en skön helg bloggosfären !
Jag har inte gjort speciellt mycket alls sen jag slutade jobbet i fredags kväll.
Blev ett träningspass igår mellan gofrukost och mastig chokladmuffinsfika, en väldigt slaskig promenad idag för frisk luft och solsken . Slängde ihop en lövbiffspasta med ädelost igår till Mellon, småpiffat här hemma mest genom att ta bort en del gamla dammiga ljuslyktor, skalat bort lite "plottrigt " och sitter nu och drömmer lite om nya gardiner, fler prydnadskuddar och rosa köksluckor.

Ikväll tänker jag se minnesdokumentären om Ted Gärdestad. Nästan 20 år sen han dog och jag blev riktigt frälst i hans musik när jag gick i tvåan på gymnasiet 1998.. Det var så jag längtade hem varje dag när jag satt på lektionerna och bara ville sätta på plattorna.

Just nu har jag verkligen börjat tänka på hur fort tiden går..tidsperspektiv , ålder, generationer etc. 
Känns skitknäppt att jag och Stefan firar 12 år ihop om nån vecka .
Det känns märkligt att folk som är födda på 90talet är vuxna människor idag, hallå det var ju småsyskon till klasskompisar som föddes då!?

Det känns förbluffande att jobba med folk som bara gick i blöjor när den magiska fotbolls-VMsommaren 1994 gick av stapeln..
Och det känns kul och lustigt att jag nu nått den typen av ålder att jag kan säga till yngre som försöker bossa med en "Tss , vad vet du om världen du var ju inte ens född när Palme mördades!"

Jag har nått den gräns och essens i SATCavsnittet 

Twenty-Something Girls vs. Thirty-Something Women 



Nepp nu ska jag skämma bort ansiktet och lägga en Q10 antirynkmask, smörja på ett rikligt, tjock , glänsande lager och bara låta huden suga i sig massa fukt och välgärning medan jag minns VHS, freestyles, serietidningar för 5,50kr, och telefoner med snurrplatta som jag alltid slog fel nummer på.
Kommentera 6 st

Kommentarer
Emma -Merakibeauty.se
2016-02-21 - 16:48:39

så fina :)

Felicia
2016-02-21 - 17:06:29

Så fina blommor!

Carina Marianne Holst
2016-02-21 - 19:49:04

Vad fina tulpaner :) visst är det märkligt det där med generationer och så mycket som händer under kort tid.. Kram

Josephine
2016-02-21 - 20:53:34

Fina:) Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen! Kram<3

Hanna Karlsson
2016-02-22 - 08:05:09

Älskar Teds musik!

emma
2016-02-22 - 15:01:36

vilket mysigt inlägg :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: