GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

2016, du var ett gott nytt år

2016-12-31 | 17:36:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Julen den kom och gick och likaså har snart 2016 helt passerat.
Ett märkligt år. 
Kanske det allra sämsta rent bloggmässigt för mig. Eller kanske, det ÄR det sämsta. Jag har knappt varit här inne, detta mitt tionde bloggår. 
Men samtidigt så har detta året på flera plan varit mitt allra bästa på andra sätt så länge jag varit bloggare. Så jag koncentrerade mig helt enkelt på att leva 2016 och på så sätt faktiskt kanske ha mer att skriva om 2017.
 
2016 känns på många sätt som det innehållit flera år i ett. Det började mörkt och ängsligt, som en fortsättning på de oerhört jobbiga 2014 och 2015. Jag trodde och det såg ut som våren 2016 skulle präglas av behöva begrava min pappa.  Det blev inte så och någonstans där i kampen mellan liv och död, ljus och mörker och tusentals känslor däremellan så hittade även jag själv en livsglädje jag ine känt på jag vet inte hur många år. Om jag ens någonsin känt den.
Jag släppte en massa självhat, släppte nojjor om både kropp och knopp och föreställningar om hur man borde vara eller bete sig. Jag började gilla mig själv på ett helt nytt sätt, jag började äntligen leva och vara så som JAG vill och inte i nån föreställning om hur jag tror ANDRA tycker jag ska vara. Aldrig mer.
 
2016 kommer vara året då jag blivit än mer medveten om hur galen världen är, hur präglade vi är av miljö och uppfostran. Patriarkatet, maktstrukturer, maktutövningar, vanföreställningar, könsroller, orättvisor, jävla skitgrejer rent ut sagt..ifrågasättande..hur , var, varför, varför därför, varför inte. Jag blir säkrare och tryggare i mig själv vad jag vill, vad jag kan, vad jag tror på, vem och hur jag är men att det heller inte behöver vara hugget i sten.
 
2016, året jag fyllde 35 och eventuell åldersnoja fick inte tillstymmelse ens att komma fram eftersom jag aldrig känt mig snyggare eller bättre.
 
2016 gav mig en resa till Mallorca och en till Grekland. Jag såg Suede och Winnerbäck. Kalmar, Öland, Göteborg och Stockholm.
Ny kamera, ny dator. Husrenovering. Ekonomiskt lugn. Kul på jobbet.
Många fantastiska kvällar och samtal, som varje år, med den bästa vän man kan ha.
Diskbänksromantik med min karl. Nya vänner och bekantskaper.
Jag har hittat tillbaka till en harmoni och balans som företagare nu. Jag säljer tavlor, jag behöver inte jaga jobb utan kan tacka både nej om jag inte har lust eller känner att det inte är rätt. JAg behöver inte pruta med mina egna priser i desperat jakt på pengar. Jag har fått många fina fotojobb i år, och gjorde till och med årets sista idag på Nyårsafton i form av ett nyårsbröllop.
 
2017, du kommer börja tungt med begravning för en vän, men 2016 du lade grunden för en styrka och hopp om att saker kan bli bra, de kan ordna sig och det blir lättare och ljusare emellanåt.
2016 du gav mig tillbaka mig själv.
 
GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!!
 
 
 
Kommentera 8 st

Kommentarer
Anonym
2016-12-31 - 20:32:26

Diskbänksromantik?

Svar: Se Fredriks väldigt korrekta svar.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fredrik
2017-01-01 - 09:28:59

Anonym- diskbänksromantik är ett annat ord för vardagsromantik- att ett par har ett härligt liv tillsammans, oavsett om det är vardag eller ej!

Svar: Ahh underbart att nån förstår precis. Kramar vännen !!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2017-01-01 - 13:35:39

?

Svar: ??
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2017-01-02 - 16:15:26

Så bra att herr Fredrik är så korrekt. Låter som man har sex på diskbänken nämligen

Svar: Tycker inte att det Fredrik skrev skulle utesluta det du nämner.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Johanna
2017-01-03 - 11:21:47

Du ÄR girlpower!<3
Hoppas att ditt 2017 blir fint, trots den tunga starten. Kram

Svar: men åh tack snälla! Vilken underbar komplimang och kommentar! Önskar dig detsamma!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fredrik
2017-01-03 - 15:43:44

Skrattade rakt ut när jag läste att jag skulle vara korrekt! Var det så konstigt att jag förklarade ett ord? Orka att folk är så negativa. Ha en fin dag Anna!

julia
2017-01-06 - 16:33:51

Hej! Läste din blogg för ett par år sedan. Har slutat läsa bloggar idag men kom och tänka på dig och din blogg. Googlade och såg att du fortfarande är aktiv i bloggvärlden, kul! Läste ditt nyårsinlägg här och blev glad att du hade haft ett bra år. Senast jag läste nått från din blogg så minns jag att du hade en tuff tid..
God fortsättning på dig!

julia
2017-01-06 - 16:33:51

Hej! Läste din blogg för ett par år sedan. Har slutat läsa bloggar idag men kom och tänka på dig och din blogg. Googlade och såg att du fortfarande är aktiv i bloggvärlden, kul! Läste ditt nyårsinlägg här och blev glad att du hade haft ett bra år. Senast jag läste nått från din blogg så minns jag att du hade en tuff tid..
God fortsättning på dig!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: