GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

fredagsbad, lördagsgodis & söndagsfrukost

2015-09-14 | 10:42:29 | Egocentrerat&Vardagligt

 
God måndag på er blogosfären!
 
Jag har ledig måndag efter en skön helg.
Jobbade 7-16 i fredags och klarade av ett svettigt cardio+styrkepass efteråt innan jag tog helg och sjönk ner i ett blåbärsdoftande skumbad med doftljus, ett glas vin, lite chips och så två avsnitt SATC på ipaden.
God middag , flera avsnitt Dexter och godis i soffan med Stefan på kvällen sen.
 
Lördagen var så "Lördag:ig"den kunde bli.
Svärföräldrarna kom förbi för en förmiddagsfika.
Sen satte vi äntligen igång och påbörjade "Projekt få iordning källaren efter att Avanna Webshop lades ned"...sett ut som kaos där sedan jag lade ned shoppen föra året med restlager..kvarlevor av det som en gång var samt att vi nu bara ställt ned alltifrån kassar med pantflaskor till möbler och annan bråte där nere som vi inte vetat vad vi ska göra med eller av..Men nu har vi börjar röja. Känns skönt även om det högg i hjärtat några gånger när jag plcokade undan massa Avannaplagg.
Senare på eftermiddagen, lagom till att en blåbärspaj kom ur ugnen och kaffet puttrat färdigt kom mamma förbi en stund.
Vin och lite godis framför en film medan Stefan kollade premier leaguematcher på ovanvåningen innan det blev fajitas och mer Dexteravsnitt.
 
Söndagen började med storfrukost innan jag och mamma tog en 11 km lång promenad.
Veckohandling. Ännu ett bubbelbad och en film. Burgare till söndagsmiddag.
 
Ledig idag som sagt och även onsdag, jobb övriga dagar denna vecka.
Ska försöka röja lite mer i källaren och även förbereda/röja lite i badrummet. FÖr om en vecka skall äntligen badrummets hiskeliga slitna, blå åttiotalsaktiga golv och väggar ut och nytt fräsch gråsvart golv och vita väggar in!
Plus handduksvärmare och ny toalettstol.
Längtar!
 
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Anna
2015-09-14 - 16:49:44

Låter som en härlig helg :D För mig att läsa din blogg, känns som för andra att läsa ett tjockt magazine. Längtar :)

Svar: åh! Underbar kommentar som gjorde mig glad och som jag hoppas jag kan fortsätta leva upp till!tack och kram!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: