GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

comfy outfit & lyxigt välmående x 2

2015-10-12 | 19:12:26 | Outfits och Garderoben

 
En typisk "comfy"outfit för mig. Slapp linne, sköna jeans och långkofta. Och ja ibland låter jag ögonen vila från linserna och kör på glasögon, iaf inomhus/hemma.
 
Måndag idag då och jag har haft lyxen att ha ledig måndag.
Sov ganska länge innan jag klev opp och åt frukost med katterna som sällskap.
Efter det blev det en löprunda på 6 km ute.
Den första på två veckor. Förkylning och jobb har kommit emellan.
Och kanske framförallt ett o-sug.
 
Sedan mitten av sommaren har ju som jag nämnt, löpningen varit lite sisådär.
Benen har värkt, det har varit lite motigare och trögare att springa än vanligt, vilade och körde några veckor med motionscykel istället, sprang och det var lika trögt och "värkigt".
Så det tappade lite sin glans .
Men så kände jag idag att jag " va fan kom igen nu Anna, du älskar ju att springa".
Så utan några mål eller krav på mig själv mer än att testa mig för idag så begav jag mig ut och visst tempot var inte riktigt vad det var i våras eller tidigt i somras. Men det kändes BRA och SKÖNT och det är huvudsaken för mig vad gäller just löpningen.
 
Precis som jag i lördags gjorde en tårta och åt en stor bit och ser det som ett lyxigt välmående för kropp och själ så ser jag löpningen på samma sätt: ett lyxig välmående. För att jag VILL och för att jag KAN, när jag kan. För efter lungemblin så tar jag ju aldrig det där för givet.
Tårta, löpning, balans.
Kommentera 2 st

Kommentarer
Hanna Karlsson
2015-10-17 - 15:17:15

Det där med balans är viktigt!

Anna
2015-10-19 - 22:03:28

Vad glest det blir mellan inläggen? :) Upptagen? :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: