GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Förundran.. Beundran..

2015-05-22 | 20:08:49 | Egocentrerat&Vardagligt




Bilder från igår på en nyspringen , rödsvettig bloggare .
Var så skönt väder igår när jag slutade jobbet så tog mig en 8 km löprunda . Var ganska trött efter långa tunga dagar på jobbet och hade väl först bara tänkt som mest en liten löprunda på 4-5 km men kom in i den magiska andra andningen och orkade mer.. Och fylldes på med energi för resten av torsdagskvällen som var lite fredags/lördagsmys här då jag jobbar 11 timmar imorgon lördag och sedan även ett pass på söndag. 

Löpningen har för övrigt "räddat" mig från bedövande trötthet fler gånger tidigare i veckan .
Så glad att jag funnit kärlek, glädje och energitankande  i just löpning/springandet. 

Idag har det storstädats, ätits gofrulle, tagits långpromenad med min mamma som bjöd på fika efteråt .. Njutit av en ledig dag och då och då stannat upp och bara förundrats och beundrat livet i trädgården.. Äppelträdet som exploderat i blomning på bara några timmar.. Maskrosor som lyser som guld.. Begynnande syrener . Glänsande grönt gräs.
De fantastiska majdofterna. 

Om lördagsmorgonen är min favoritstund på hela veckan ( om jag är ledig) så är maj motsvarigheten av årets månader .
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: