GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

well wednesday...

2015-03-11 | 21:44:48 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Det där var en riktigt smaskig start på min onsdagsmorgon.
Jag klev opp nån gång mellan 8-9, snörade på mig mina Asics och gav mig ut på en löprunda i den underbara vårsolen. "Bara" 5 km idag mot måndagens 8 km, men satsade mer på speed idag och här märker jag nu också hur jag "utvecklas" i min kärlek till löpningen ..jag vill variera mig. Varva lite längre rundor med kortare.
Jag tänker också mer på löpsteget..hur jag sätter i fot..skjuter i från..sträcker ut benen.
Jag kan fortfarande förbluffas över skillnaden..Skillnaden jag nu känner i bröstet och lungorna..lättheten i detta område..att tröttheten aldrig infinner sig där..mot i somras när det ständigt kändes tungt och trögt och motigt..satte stopp..för att sen bli till proppar i lungorna..
Glädjen över att just känna denna enorma skillnad..vara medveten om den. Tacksamheten.
 
Ja kortare men intensivare löprunda idag alltså och när jag kom in hade Stefan kaffet redo.
Jag värmde mina hallon och blåbär, adderade yoghurtkvarg och strödde på kanel. Några Omega3 och Vitamin D3.
Så en underbar bra och smaskig start på dagen.
 
Sen kom nån jäkla humördipp vid lunch..suck..men så är mitt liv just nu..varot ett tag..högt och lågt. Upp och ner.
Men Stefan fångar upp mig.
Så mådde bra igen när det var dags att åka till jobbet .
 
Nu myser jag med kissarna i soffan och dricker te och äter choklad.
Kommentera 3 st

Kommentarer
Anna J
2015-03-11 - 22:26:39

Vilken härlig start på dagen du fick. Låter så härligt när du beskriver din löpning. Kram!

Sofia
2015-03-11 - 22:45:22

Gud vad gott!

Anonym
2015-03-12 - 07:17:43

Åh det låter så härligt, längtar tills jag kan komma igång med löpningen igen :) Kram Mia


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: