GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Wake up, Work, Work out..

2015-03-03 | 22:07:19 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Idag ringde klockan så tidigt som 04.20 och det var med väldigt trötta ögon jag mötte en snövit nattvärld just då..jag som till och med skrev att trots vårtecken igår, sannerligen skulle bli vintrig återkomst igen..
Klockan 04.53 befann jag mig på jobbet..lite specialjobb idag då frystömning vankades.
Men chefen bjöd så snällt på pizza på lunchen, vi var fyra som delade en familjepizza..och varsin chokladboll.
Herregud..denna mättnad.
Vid 15.00 var jag hemma igen och då vart all snö återigen borta och det var sol och barmark.
Så svidade om till löparkläderna, satte hörlurar i öronen och igång med Runkeepern och ut på en löprunda.
..Herregud..denna mättnad..trodde jag skulle kräkas några gånger under löprundan och jag fick håll flertalet gånger dessutom..men trots att det kändes segt och tungt lyckades jag ändå få till jäkligt bra splittider på min 6 kmrunda.
Konstigt där ibland att när jag själv tycker det känns segare och tyngre i kropp och fart så säger tid och sträcka något annat.
 
Kom hem, kollade brevlådan och där i låg lite härlig glossig vardagslyx i form av nya DV Mode.
..och när jag sprang med den där otroliga mättnadskänslan så trodde jag att jag nog aldrig skulle kunna känna hunger nånsin igen..yeah right..
Har moffat både brie/luftorkadskinkamacka och Daim nu ikväll.
Gottigt värre...och så ska det ju vara här i livet.
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Sabina
2015-03-04 - 15:48:45

Låter som en väldans produktiv dag måste jag säga :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: