GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mixed Emotion throwback

2015-03-19 | 20:57:26 | Avanna konst/design/foto




Torsdag = throwback thursday numer i sociala medievärlden.
Min throwback sträcker sig tillbaka till oktober 2008 när jag och mitt företag Avanna officiellt lanserades som klädmärke och designer hos Nelly.com

Ojojojojoj det var så himlastormande stort för mig.. Kanske faktiskt fortfarande. Att jag fick. Att jag kunde. Att jag gjorde. 
Mitt älskade Today I'm wearing this ..

Samtidigt är det ju en sorg i hjärtat att det blev som det blev.. 7 års försäljning via blogg..3 år på nelly .. 3 år som egen webbutik .. Det var några fina år och sem blev det mörkt motigt svårt. 

Men fan vad stolt jag är över mig skälv ändå. Att jag vågade och över vad jag åstadkom.
Något som aldrig ens var tänkt liksom. Som sedan blev en passion. Nåt fantastiskt. Ibland en dröm ibland en mardröm . 

Varför denna throwback idag då.. Tja idag har det trillat in ganska många mail.. Flera utländska och några svenska , bl a SVT som just frågat om Avanna.. Om designersamararbeten.. Om avannaprodukter finns kvar..
Och det är kluvet.
Smickrande och glädjande.
Bitterljuvt. 
Lite sorgset. 
Man vill. 
Samtidigt känner jag mig så hmm färdig. 

Kommentera 5 st

Kommentarer
Annie
2015-03-19 - 21:07:28

Det är synd att din webbshop inte finns kvar, men samtidigt kan jag förstå....
Jag älskar hur som helst fortfarande mitt "A"-linne och "fjädrar på ryggen"-linne och är så glad över att jag hann köpa dem :D
Du är fantastiskt duktig designer!!!

dissys
2015-03-19 - 22:54:01

Ojoj det där var före min tid på Nelly. Men jag minns dem, tyckte de var så fina:)

Hanna Karlsson
2015-03-20 - 19:34:59

Jag använder fortfarande mina Avannatröjor. :-)

Ninni
2015-03-23 - 10:39:33

Vilken dröm att lansera ett klädmärke. Jag minns de kläderna :)

Kim - Blivande fru
2015-03-26 - 10:12:36

Kör på, älskar Avanna! 😘

Svar: Ehh nej jag har ju avslutat ?!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: