GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mellanrum mellan låren inte = vältränad & stark

2015-03-09 | 12:36:00 | Egocentrerat&Vardagligt



De där benen må vara väldigt korta och ganska kraftiga.. Men de är starka och tack vare dom pch givetvis mina lungor också så startade jag min lediga måndag och denna vecka med en helt fantastisk löprunda på över 8 km i strålande solsken och klarblå himmel!
Trots att The Clash ljöd i hörlurarna hörde jag fågelkvitter och även det ljuva knastret av grus på regnvåt asfalt under skorna.. Våren är verkligen på G!
 
Och jag är så förbenat stolt över mig själv.
Jag och min löpning. 
Från att ha varit den som inte klarade springa "slingan" under högstadiet, att ha varit nästan mobbad av vissa gympalärare.. Till att älska att vara ute och springa. 
Länge var det en spärr att jag inte klarade eller orkade mer än 3,5 kilometer.. Men var ändå nöjd.
Men ändock en spärr.
Sen kom propparna i lungorna .
Det har varit brutna tår och förkylningar.. Men jag kommer tillbaka .
Jag och min löpning.
Min egna stund och bubbla. 
Då jag känner mig stark, bra, oövervinnelig och framförallt frisk!
Nu är inte 3,5 km nåt problem.. Inte heller 5 eller 6 km. Idag blev det över 8 och jag vart inte ens trött.
 
Man behöver inte ha stort mellanrum mellan låren eller rutor på magen för att träna, gilla att träna eller känna sig stark. 
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Jess
2015-03-09 - 14:20:58

Vilken inspiration du ger! Har alltid avskytt att springa men så för två år sedan bestämde jag mig för att klara milen. Sprang hela hösten och klarade milen, men sen tog det stopp. Kände mig färdig med löpningen, träningen och har inte gjort mycket sen dess utöver promenader. Vill hitta tillbaka dit igen för åh så härligt det är när man klarat av ett löppass.

donnasandra
2015-03-09 - 18:29:50

Så härligt att komma över spärren! Att du är frisk och stark och framförallt mår bra!

Hanna Karlsson
2015-03-10 - 00:09:05

Härligt inlägg!

Jeanette
2015-03-10 - 16:59:53

Bra jobbat! Hoppas jag också kommer dit en dag..


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: