GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ekologisk hudvård

2015-03-23 | 12:10:15 | Smink, Hudvård, Skönhet

 
Jag fick hem de här produkterna för ett tag sedan från Pretto PR.
Handkräm samt fuktighetskräm från märket Rapsodine, som jag använt sälv av och till sedan vi var på semester på Österlen sommaren 2008.
Produkterna är ekologiska och svenska och jag tycker att de doftar gott samt känns väldigt vårdande. Särskilt handkrämen.
Mina händer kan se ut som katastrofområden, dels på grund av väderomväxlingar men sen jobbar jag ju även i butik och dels blir det mycket spritande och tvättande av händerna som torkar ut och sen är det mycket plock med fukt och grönt samt hantering av kartong och papp vilket orsakar både torrhet samt sprickor och sår - ajaj jäkla paper cuts!
Så handkrämen har vart väldig smidig att ha i fickan på grund av storleken och händerna känns genast lenare utan att bli kladdiga.

Två lena tummar upp!
 
Mer om Rapsodine:
 
"RAPSODINE ­ Naturlig skönhet på naturens villkor!
Nu lanserar Rapsodine en ny hudvårdserie i Sverige med förbättrat
innehåll och ny produktdesign.

Produkterna är baserade på svensk, ekologisk kallpressad rapsolja som är
huvudingrediensen i alla Rapsodines produkter och kommer uteslutande
från en och samma gård, och är KRAV-odlad. Serien består av ett 20-tal
återfuktande och mjukgörande hudvårdsprodukter för både ansikte och
kropp samt ett urval av hårvårdsprodukter. Serien innehåller alltifrån
krämer, oljor, tvål, peeling, ansiktsvatten, schampo och balsam.

Rapsolja har en återfettande, återfuktande och närande effekt på huden
som passar alla hudtyper. Den mjukar upp torr och narig hud samt hjälper
att behålla hudens naturliga fuktbalans. Det passar även den som har
torr eller känslig hud då de har ett brett oparfymerat sortiment.
Produkterna lanseras i butik februari 2015."
 


Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: