GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ateljéselfie

2015-03-30 | 17:56:33 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Ja där sitter jag och gör lite finjusteringar på en målning, nere i min "atelje". Har flera tavlor påbörjade..begrundar, sätter dit nån färgklick eller stänk här och var..tittar, vilar, målar lite..påbörjar ny...är nöjd..är onöjd, duttelidutt med pensel och färg..huvudet på sned..hmmm..kanske lite mer rosa just där..hmmm.
 
Helgen den kom och gick och typ både började och avslutades med löprundor. Däremellan två jobbpass, födelsedagskalas för svärfar, långpromenix med mamma och en tripp till Solarieöarna. Så skönt med lite värme och att få lite nyans på den vintergrå huden.
 
Ledig måndag idag och hujeda mig vad länge jag sov. Upp och gjorde två mumsiga mackor, en stor kopp kaffe och såg ett avsnitt SATC.
Långpromenad med mamsingen i vårregn uppe på berget och när Stefan slutade blev det storveckohandling.
 
Bra helg, bra måndag.
 
Enda smolket i bägaren just nu är att jag ätnligen funnit tid och ro till att läsa böcker igen.
Fastnade totalt i en Mari Jungstedt ..tills jag kom till sidan 224 och upptäcker att boken är feltryckt och att den efter sidan 224 börjar om på sidan 97 - 128 innan den fortsätter igen..men ändå 30 sidor som fattas..suck.
Vad gör man? Mailar förlaget och reklamerar?
Kommentera 1 st

Kommentarer
Linn
2015-03-30 - 23:19:24

Fantastiska färger


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: