GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

my beach body 2015

2015-06-16 | 16:55:57 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Ahh härlig andra dag på min semestervecka!
Började med en 5,5 km löprunda med nytt personbästa på 5 km.
En kopp kaffe på altantrappen i solen innan det blev en skön dusch.
Halvklart väder men när väl solen tittat fram mellan de vitgrå tussarna har det varit varmt och skönt så har tomtat runt i bikini flera timmar nu och fått lite solbränna.
När det varit lite kyligare har den underbara kimonon suttit skönt.
 
Och appropå bikini..kropp..beach2015..
Så här ser min "beach 2015"kropp ut.
Inget så kallat "thigh gap" i sikte..inga magrutor heller...bristningar här och var..brösten är olika stora och kanske börjat hänga en aning men de är naturliga och har nu 33 år på hmm nacken.men det är en kropp som funkar, den är vad jag vet i detta nu frisk och kry. Den klarar av att springa flera mil i veckan, slå mina egna rekord.
Det är en kropp med bikini på.
Allt som saknas är en beach.
Kommentera 5 st

Kommentarer
Jess
2015-06-16 - 21:14:57

På tiden att det faktiskt är väder nog att gå runt i bikini, låter så härligt när du skriver om det. Själv ska jag jobba precis hela sommaren, så får njuta genom bloggar istället och om det är någon blogg som ger vardagslyxkänslor så är det din, tycker alltid du får till de inläggen så bra :)

A
2015-06-17 - 07:49:07

Härligt att kunna gå i bikini! Här blåser det kallt även om det är soligt.
Och apropå beach body, en kropp att vara supernöjd över!
Som du skriver, frisk och kry och fin!
"Thigh gap", vilket j-la påhitt!
Tyvärr är det inget nytt. Redan på tidigt 80-tal när jag var tonåring så läste jag i någon Vecko-Revyn att om man kunde stå ihop med fötterna utan att låren nuddade varandra så hade man rätt vikt.
Gissa om det suttit i bakhuvudet under hela ungdomen (och tyvärr även en bra bit upp i vuxenlivet).
Tänk vad mycket tok man läser och hör!
Och ännu värre måste det vara att vara ungdom nu med alla sociala medier och (vissa) bloggar som förmedlar en kroppsfixering utan dess like.

Jag tycker du är en underbar förebild och din blogg borde läsas av unga osäkra tjejer.
Du har en sund inställning till mat och träning och kropp, tycker jag.

Kram!

Matilda
2015-06-17 - 10:14:42

Det bara lyser om dig Anna! :) du ser fantastisk ut!

Anonym
2015-06-18 - 07:45:09

Hejsan underbara du. Kan du inte skriva ett inlägg om att komma igång med att jogga. Jag vill gärna göra det men jag ger upp för lätt. Glad midsommar och kram

Annie
2015-06-25 - 22:31:31

Du är skitsnygg! Hoppas nu bara att det blir mer bikiniväder (säger jag som precis köpt två tankinis för att dölja kroppen...)!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: