GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Mycket mer än bara lite färg

2015-01-28 | 14:30:49 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
Jag har börjat att måla en del igen.
Tavlor alltså.
Massa färger på stora och mindre stora canvasdukar.
För egen skull när tid och lust och inspiration finnes..
För att känna lite befrielse.
 
Just tavelmålandet är något jag i kreativ väg gör helt utan en enda säljtanke bakom alls för jag tror inte jag vill vara en säljande konstnär..inte tavlor i alla fall. Illustrationer och teckningar som givetvis också kan räknas som konst - jag är inte så knusslig eller divig alls med vad som är konst och inte konst - det bestämmer DU helt själv. Och DU bestämmer också själv om du är konstnär eller inte.
 
Teckningar blir dock inte på samma sätt personliga för mig som en tavla. EN teckning är lättare att göra om eller göra reprouktioner/kopior utav och ändå få samma "känsla".
En tavla är en tavla och det finns bara en enda.
En endaste enda.
 
Ibland är det nån som vill köpa en tavla och undrar om priset.
Och hade jag velat sälja hade det kanske varit lättare att sätta priser ..men jag får ångest och vånglar..
Men när jag väl bestämmer mig så sätter jag ganska höga priser på mina tavlor..eftersom att jag älskar dom och det ska verkligen kännas "värt" att sälja dom.
" Men varför kostar dom såååå mycket" frågar vissa..
Tja..kan man sätta pris på kärlek? Mina egna kärlek till tavlan och den som kunden ändå uppenbart känt eftersom den vill ha tavlan?
Kommentera 4 st

Kommentarer
Anonym
2015-01-28 - 14:34:25

Vill du tjäna pengar på det så får du nog anpassa dig efter marknaden också. :) Tips!

Svar: fast skrev ju precis att jag inte är ute efter det?
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

anna
2015-01-29 - 01:05:44

HEj! Så jättefint du har målat! Kan tänka mig att det flyter på så mycket lättare när man målar för sig själv.. så är det ialla fall för mig, om jag tänker på att nu måste jag komma på något att sälja så låser det sig helt, men om jag bara sitter och "leker" fram något , ja då kan det bli riktigt bra! Hoppas allt är bra med dig, Anna.

Ling-Ling
2015-01-31 - 00:16:30

Det där var verkligen vackert! Fick en stark känsla av den. :)

Balklänning
2015-02-22 - 20:21:11

Åh vad kul att ni läser den! Jag har själv läst (och gillade mycket, särskilt stämningen, men kan absolut hålla med dig om att det blev lite kort och rumphugget mot slutet) och har rekommenderat den till lärare som högläsning men inte fått någon läsrapport än. Om du hinner vore det väldigt roligt att få veta vad gruppen tyckte!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: