GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Balans

2015-01-01 | 15:16:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 


Gott nytt år på er blogosfären ! Hoppas ni har en bra första dag på 2015!
 
Jag började min med rostmackefrulle och kaffe. 
Sedan drog jag på mig nya julklappstightsen och nya julklappslöpskorna och hoppade på nya rosa löpbandet som jag köpt av svägerskan. 
Och hey stånk fy vad tråkigt det var.. Precis som motionscykel.. Jobbigt-yes , svettigt- yes men jag håller fast vid att motion görs bäst utomhus i frisk luft och att man faktiskt kommer nånstans när man rör på sig. Nothing beats the feeling. 
Men är säkert nyttigt att blanda lite och smidigt när vädret är kass . 
 
En rosa fin hallonbiskvi har också inmundigats. 
För jag gör inga nyårslöften som handlar om att sluta eller skapa förbud . Vi pratade om det igår min kloka mamma och jag. Det är så meningslöst . Löften ska bara vara positiva för en själv och jag finner lycka i att både röra på mig och att äta gott och vad jag vill. 
Balans! 
 
Sen har vi alla olika mål och olika tycken om vad som är viktigt här i livet . 
 
Och jag kommer sannerligen vackla även i år och vara självdestruktiv många gånger om och klaga på eventuella extrakilon och ibland kommer jag vara överväldigande självstärkande också. 
Viktigast är väl i slutändan att man i alla fall är ärlig mot sig själv vilken bubbla och fasad man än försöker upprätthålla utåt. Medveten om varför man gör si och så och för vem. 
 
Glöm inte att leva. 
Kommentera 2 st

Kommentarer
Ling-Ling
2015-01-01 - 18:12:32

"Glöm inte att leva". Finaste nyårsrådet! :)

Lina
2015-01-02 - 15:32:26

Det positiva med löpband hemma är ju att det går att se på sex and the city samtidigt. :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: