GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

everything will be alright..because it has to

2015-02-03 | 20:52:34 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Idag hade jag ledig tisdag. Och jag hade tänkt göra lite fint här hemma, bara tomta runt litegranna, njuta. Kanske måla lite, göra om lite inredningsmässigt och så där.
 
Och visst det blev ett avsnitt av min senaste obsession/guilty pleasure Keeping up with the Kardashians , till frukost och två koppar kaffe.
 
Och det är lite trendigt just nu har jag sett på Instagram att modebloggare fyller sina Cahnelshoppingbags med färska snittblommor..men jag har varken Chanelpåse eller några färska blommor hemma..så jag ritade mig en variant istället och ramade in.
 
Sedan gick jag ut och skottade och när det var klart hämtade jag in posten från brevlådan...och nånstans där förstördes min lediga dag.
Återigen ett inkassokrav på den utrustning jag inte längre hyr..återigen inkassokrav på något som uthyraren bedyrat i mail att han betalat när jag mailat originalräkning, påminnelse 1 och påminnelse 2...räkningar jag inte ens ska behöva få än mindre behöva vidarebefodra för att de ska betalas då avtalet skulle ha lösts i juni 2014.
Så det var bara att sätta sig igen och maila och kontakta jurister och skriva bestridan till Wasa (räkningsföretaget), försöka få tag på ägaren på Plotter ( han som lovat lösa allting men som mest bara ljuger och inte verkar ha något som helst samvete alls och som knappt behagar svara).
 
Det är en sak om man sätter sig själv i skiten.
Men när man försökt göra rätt för sig...göra allt för att inte gå i konkurs, hamna hos kronofogden,låta andra lida, ja avsluta saker och ting och få det ordnat innan det går åt skogen med det mesta..och sen ändå i slutändan faktiskt vara i händerna på någon annan..det är en oerhört tärande situation.
Det är så lätt för dom som har pengar att säga att det inte betyder nånting alls...tyvärr betyder det en hel del i många situationer.
 
Men för att få ut lite ilska och kryp i kroppen så blev det en svettig halvtimme på löpbandet vid lunchtid.
Och ikväll tog jag och min älskade Stefan en längre rask promenad i vinterkölden och pratade ut om allt jobbigt i livet..vad vi kan ha för backup-planer och så där.
Ingen aptit idag på grund av oro..och sedan jag hade mina proppar i lungorna i höstas tenderar jag att få "fantomsmärtor" där jag hade som mest ont nu när jag är orolig och får ångest.
Konstigt det där.
Mamma har också varit till stöd idag. Som alltid.
"Allt ordnar sig" säger dessa två stöttepelare i mitt liv..och jag ska försöka våga tro på det ..återigen.
Och jag är så glad att jag har min fina karl och min mamma som får mig att må bättre och jag hoppas så att jag är och kan vara där för dom lika mycket.♥
 
Kommentera 6 st

Kommentarer
Carro
2015-02-03 - 21:38:36

många kramar till dig <3

Charlotta Sofia springer och trimmar
2015-02-03 - 21:48:33

Åh, lider med dej :-( Sån jobbig situation! Håller tummarna för att du ska slippa detta inom kort.
Kram!

Jeanette
2015-02-04 - 10:25:20

Kram

Terese
2015-02-04 - 13:29:37

Usch. Verkligen en stor kram till dig. En del människor kan verkligen förstöra tillvaron för andra utan de minsta samvetskval.

Sanna
2015-02-04 - 19:02:19

Stackars dig Anna! Kan du inte polisanmäla företaget? Kram till dig!

Annster
2015-02-05 - 01:46:52

Usch att du ska behöva gå igenom det där och sådan utdragen procedur. Din mamma och karl har så rätt. Allt löser sig tids nog. Låt det bara bli snart <3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: