GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag snor en sån där lista

2015-12-07 | 12:31:10 | Egocentrerat&Vardagligt

Vi som hängt med sedan urminnes tider i blogosfären..vilket nu påminner mig att jag i dagarna firade nio år med blogg!! Jösses!? Hur hände det? Nio år? Det är ju en hel grundskolatid!
I alla fall, vi som hängt med så länge minns kanske med värme att det var väldigt mycket "bloggutmaningar" man skickade varandra på den tiden det kändes som "vi alla bloggare kände alla" och man kände sig lite utvald när någon lite större faktiskt valde att utmana en. Vi snakar en tid då Kenza the Queen faktiskt svararde på kommentarer och lämnade sådana i ens egna kommentarsfält.
Listor av alla dess slag var också väldans poppis vilket jag tycker mig sett ha kommit tillbaka litegranna.
 
I alla fall såg jag att Engla hade svarat på en lista så kände för att fylla i den jag med.
 
Chips eller popcorn - Pringles Paprikachips..men jag är egentligen mest en lösgodisbrud.
Kjol eller klänning - Klänningar vår,sommar och höst, om vintern tenderar jag ha mer kjol då det är lättare med koftor, tröjor.
Foundation eller Idpuder - Foundation. Har testat sådana där puder men aldrig gillat känslan.
Utekväll eller hemmakväll - Jag är en hemmagris deluxe. Men älskar att gå på konserter små spelningar som större med favvoband. Sen är ju bland det bästa att bara sitta med plockmat och vin med bästa vännen min och prata och spisa musik.


Mascara eller läppglans . Mascara. Tar jag nåt på läpparna är det mer åt läppstifthållet än glans.
Laga mat eller bli serverad mat - Kan tycka det är kul att stå och kocka och försöka få till nåt mumsigt men uppskattar ju verkligen att bli hembjuden av föräldrar och svärföräldrar på mat. Möms!
Favvo rätt - Jag älskar så mycket mat...Krämiga pastarätter, maffiga mackor, tapas/plock.jag kan inte välja.


New York eller London - Inte varit i nån av städerna tyvärr men hoppas båda blir av inom några år.
Drömresemål - Hawaii, New York, Los Angeles, Barbados
Mest minnesfulla resan - Jag har inte rest så mycket än i mitt liv. Men jag minns verkligen skolresan vi gjorde innan studenten då vi bussade genom Nederländerna, Belgien, Tyskland och Frankrike...Paris var magiskt , det fastnade  i hjärta och hjärna och det är konstigt att jag inte återvänt men det hoppas jag det blir ändring på.
Sen var det ju helt fantastiskt att 2011 vann jag en resa hos Solresor och fick ta med mamma till Cypern och bara några månader innan så bjöd mina svärföräldrar med oss till Teneriffa och det var mitt livs första flygresa.
Plattat eller lockigt - jag kammar mig knappt ens..
Pizza eller hamburgare - en redig burgare på restaurang kan vara så svårslaget..men jag är en pizzalover.
Mössa eller hatt - jag vill vara hatt och försöker...men mössan av ren bekvämlighet.
Klackar eller sneakers - Klack!




Favvo program på tv - SATC om vi ska ta all time favourite..men om vi ska ta pågående så är det Homeland och Agents of S.H.I.E.L.D just nu.
Midsommar eller julafton - Jag älskar sommare och vill den ska vara året runt..men just Midsommar betyder inte nåt särskilt för mig alls ..Julafton är magisk!
Äta ute eller hemma - Lite samma som laga mat/bli serverad några frågor upp.
Film eller serie - Serier, älskar att grotta ner mig och plöja igenom avsnitt efter avsnitt.
Dansa till House eller Rnb - Ingetdera..jag dansar bara till sånt jag lyssnar på.
Drinkar eller shots - Cosmos, Rödvin, Rosé eller bärs.
Väska eller skor - men hallå! Det går ju inte välja? Det är ju som att fråga en tvåbarnsförälder vilket av barnen de älskar mest...


Smokey eye eller eyeliner..Smokey...jag kan inte göra snygg eyeliner.
Mest nöjd på min kropp - att den funkar.
Minst nöjd med min kropp - nä sånt där fokuserar vi inte på , ok?


Vänner eller familj - jag har inte jättemånga vänner..men min bästa vän Karin räknar jag ju som familj...så Familj och den består av både tvåbenta och fyrbenta♥
Lugn familjesemester eller partysemester - lugn lugn lugn tack.
Godis eller bullar - Godis
Snapchat eller Instagram - Just här känner jag att jag nått en gräns..eller är det åldern kanske..men jag O R K A R inte sätta mig in i vad snapchat är ens en gång.
Favorit podcast - Historiepodden! Men är ingen poddmänniska så sett..Det är Karin och Stefan som ser till att jag får lite poddunderhåll några gånger om året.
Vad jag vill ha just nu - Julefrid....och en guldig Macbook.
Frukost eller middag - Frukost. Älskar frukost! Längtar efter frukost när jag går och lägger mig.
Vad spenderar jag mest på - Huset. Inredning, renoveringar, amorteringar. Sen skor och väskor.




Favvo låt just nu "Take me back" med Riot mest för att jag fick så bra flow i löpsteget imorses till den låten...Annars är det "Happy Xmas (War is over) " med John Lennon och Yoko Ono så här i juletid.
Vad gör jag ikväll - Ser på julkalendern, äter pepparkakor, tecknar färdigt några beställningar och så är det ju skämstvprogrammet Paradise Hotel.
Skidsemester eller tropisk semester - tropisk! Jag på skidor? Hahahahaha
Något jag aldrig skulle göra - Rösta blått eller på något främlingsfientligt parti.
Kaffe eller Te - Te.
Vad dricker jag helst utomlands - mängder med vatten, kall öl och sangria.
Vad är jag sämst på - är väl en helt omöjlig fråga att svara på..finns ju så mycket man inte ens testat som man vet om man är totalt kass eller bra på.
Högst upp på önskelistan - att "allt" ordnar sig .
 





 
 
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
Annelie
2015-12-07 - 23:33:26

Jag alskar dina illustrationer! Foljer dig pa Instagram och jag haller med om det du sager angaende Snapchat!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: