GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fånga små ögonblick och minnen

2015-12-06 | 12:11:08 | Foto/Fotografering




Jag blev fast i fotografiets underbara värld på högstadiet på nittiotalet när jag för första gången fick kliva in i ett mörkrum och framkalla mina egna bilder från analog film.
Sen följde några år på gymnasiet och på folkhögskola där labbet och mörkrummet var " var jag ville vara". Flitigt fotande och inlämnande av rullar och spänningsmomentet hur fotona faktiskt blev.

Men analogt blev digitalt och nu fångas det mesta med iphonen och alla bilder samlas på hårddiskar och tittas nästan aldrig på.
Jag saknar känslan av att fotografera och verkligen få en bild i handen. Ett original och kanske ett värdesättande av ögonblicket och "fångandet" utav det.

Så i tidig julklapp till mig själv har jag köpt en söt liten rosa polaroidkamera. Och jag älskar den!

Bilderna i sig kan ju bli till roligt inredningspyssel/ detaljer och jag ser fram emot att ta med den på resor såväl som bara i vardagen. 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Emm
2015-12-06 - 12:33:20

Åhh vad roligt. Jag fick min första polaroidkamera igår när jag fyllde år. Ska bli jättekul att testa den. :)

JUNITJEJ
2015-12-06 - 13:34:04

En sådan söt kamera! En sådan skulle man ha!

Marie Strömsund
2015-12-06 - 16:43:44

Åh!!! Vad härligt beskrivet och vilken söt kamera!

Nathalie
2015-12-09 - 21:29:18

Fina bilder de blev, ni har verkligen supersöta katter!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: