GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Längtan och passion..

2015-08-29 | 14:45:37 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
 
Jag saknar inte att vara min egen på heltid..företagare alltså.
Slitet, jobbet, hela tiden tänka sälj. Sälj sälj sälj...besvikelsen över dålig försäljning...känslan av misslyckande.
Det har varit oerhört skönt att senaste året vänja mig vid fasta arbetstider, fast inkomst, riktig lön och att vara ledig på på just ledig tid..Blir fortfarande smått chockad över ner lönebeskedet kommer var månad och jag inte riktigt vet vad jag ska göra med "alla pengar". Och att brevlådan nu mer mest bara består av reklam och få enstaka fasta fakturor som telefon och el istället för än det ena än det andra som man undrar hur sjutton amn ska kunna beta..märkligt.
 
Men iblans smyger det sig på..den där längtanen och passionen jag ändå hade.
En längtan och en sorg blandat
.
Ibland gror tanken att böra så smått igen..starta upp något mindre...inte den enorma produktionsgrejen och företaget med kläder och tryckeri..men ta tag i skissande/tecknandet och fotandet..
Men än finns inte gnistan eller orken riktigt..kanske kommer den aldrig komma tillbaka.
 
 
Men ibland, vissa stunder, som igår och idag så försvinner jag in i tecknandet och formgivandet.
Kommentera 0 st

Kommentarer

Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: