GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

(I've had) the time Of My life

2015-08-16 | 18:59:32 | Egocentrerat&Vardagligt







En fantastiskt fin, skön och LEDIG helg börjar lida mot sitt slut.
Vilket väder! 
Även om höstrassel gör sig påmint i påbörjat lövfall och det blåst en del så har det varit väldigt varmt så jag har väl bara varit inomhus när jag sovit .
Massa timmar i solstol, flera hundra sidor lästa i tjockbok.. Lyssnat in mig på Emmylou Harris, lyssnat på Mamma Miasoundtracket och så det bästa soundtracket genom tiderna: Dirty Dancing! Fasen så bra det är!

I fredags kväll satt jag och min bästa Karin ute på altanen och drack rosé .
Min älskade bästa vän , så glad att jag har henne . 
Lördagen började med frukost på altantrappen i stekande sol.. Önskar att varje helgmorgon året om kunde börja så.. En trapp, en ostmack, en kopp kaffe, barfota i långklänning  och sol och värme.

Lördagskvällen, efter lata timmar i solstol och ett pass på motionscykeln, spenderades på uteservering då vi blev utbjudna på trerätters av mina fina svärföräldrar . Mums!

Och denna söndag har även den bjudit på skön lathet i bikini , en löptur , glass och så var jag och min älskade mamma i väg och plockade jätteblåbär och pratade om livet där bland buskarna. 

Mat, dryck, sol, bok, musik, träning, latande, kärlek ,värme, samtal, klänningar, nya klackar, uteservering, altanhäng.. Så mycket mer begär jag inte av en helg .. Det är ganska så perfekt så faktiskt . 
Kommentera 5 st

Kommentarer
Jasmine
2015-08-16 - 20:41:51

Låter som du haft en härlig helg!

Andreas
2015-08-16 - 22:58:13

Härligt och härliga bilder. Man kan se att det osar skön helg om 'et. Själv tog man sig nog lite för mycket sol idag...varmt! :-)

Malin
2015-08-17 - 17:40:19

Jag håller med, musiken från dirty dancing är verkligen bäst! Har du lyssnat på musiken från 2:an? Den är också super!

Anna
2015-08-19 - 19:19:19

Vilken härlig helg du haft! :) Föresten, har du något tips på nån bra bok i sommarvärmen? Kommer ihåg att jag läst att du älskar böcker, så vore jätteglad över tips :) Genre spelar ingen roll! Tacksam för svar :)

Svar: Just nu plöjer jag "århundradet"serien av Ken Follett, riktigt spännande och bra 😊
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2015-08-22 - 09:09:37

Nu läser jag i kapp mina favvobloggar som jag inte har läst under sommaren då jag varit ute på landet och inte haft tillgång via internet. Lite kunde jag mobilsurfa men mottagningen var inte den bästa.

Vilken härlig helg du hade och även denna helg är ju solig och fin. Du kanske jobbar men känner jag dig rätt så tar du tillvara på stunderna på bästa sätt före och efter jobbet isåfall. Jag ska ta en tur till min pappa och sitta på hans veranda och njuta av solen, en bra bok, blåbärspaj och känna att det är gott att sommaren varar ett tag till.

Ha en fin helg! Kram!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: