GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Du är perfekt. Jag är perfekt. Låt stå!

2015-08-03 | 22:16:16 | Egocentrerat&Vardagligt



Alltså wow!
Jag fiskade inte efter komplimanger i förra inlägget när jag skrev om att vi ska ge blanka sjutton i att kommentera varandras magar.. Ja kroppar överlag egentligen .. Om vi inte har positivt och peppande att säga.
Och precis som vi som bloggar tyvärr ofta lyfter fram de negativa kommentarerna och ska "ge svar på tal" , vilket vi egentligen mest borde strunta i.. Så ska vi ju minst lika mycket i så fall.. Nej mer.. Kanske enbart ... Lyfta fram när vi får positiva ord istället .
Man kan ha ha rutten läsare men på varje sådan så har i alla fall  jag nog minst tjugo lysande, fantastiska , vackra , kloka, underbara läsare.
 Helt fantastiska smarta kvinnor som kommenterat förra inlägget.
För ja det är ju nåt som också tyvärr ofta framställs - " att tjejer är så elaka mot varandra" och kanske det men tjejer är också helt fantastiska mot varandra. Glöm inte det.

Tycker ni alla ska läsa kommentarerna på förra inlägget och känna kvinnostyrka, kvinnogemenskap och hitta peppen.
Som Smultris så bra skrev : " Du är perfekt. Jag är perfekt." 
Kommentera 6 st

Kommentarer
Kristin
2015-08-04 - 11:00:18

Så klokt resonerat av dig! Både i förra inlägget och detta. Jag tycker nog att man som bloggare både får och kanske ska bli arg ibland när folk beter sig idiotiskt. Men som du säger, att också (eller enbart om man föredrar det) lyfta fram allt det goda - det känns jätteviktigt! Tack för inspirationen!

Andreas
2015-08-04 - 13:26:03

Spegeln till själen sitter i ögonen är hur jag ser på det. Kan inte folk acceptera en för den man är så är det deras problem.

Embla
2015-08-04 - 17:25:20

Väldigt bra skrivet :)

Longevity - en blogg om hälsa
2015-08-04 - 19:29:52

Jag läste inte ditt förra inlägg men får kanske ta och göra det?

Annster
2015-08-05 - 15:46:51

Fina du!
Så sant skrivet :)

Annie
2015-08-06 - 21:41:43

Sant!

Det är just för att du är så ärlig och rak i din blogg som gör att jag följer dig! Du är superfin i allt du sätter på dig och jag är lika stolt varje gång jag bär ett av Avanna-linnena som jag köpte av dig! :)

Fortsätt på samma sätt :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: