GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En låda med fredagsmyslyx kom lastad

2014-09-19 | 16:08:31 | Mat&Recept

Titta vilken härlig gåva jag fick från Pretto PR och Ricossa viner idag!
 
En låda fylld med kex, marmelad, oliver, tapenade och Ricossas nya rödvin Barbera d Asti.
Uppskattar sådana här utskick nåt otroligt, dels för att jag älskar rödvin och dels för att det verkligen känns som de lagt ned lite extra på hela kitet.
Dessutom lite inspiration till perfekta presenter.
 
Vinet är Ricossas senaste nyhet och har nummer 78285 på systemet och kostar 69 kronor.
Passar till lättare kötträtter, pasta och fisk samt kan njtas till tillbehören som skickades med.
Druvan heter Barbera och vinet har inslag av hallon, lingon och kärsbär i kombination med blommiga och örtiga toner och en touch av ek, står det i pressutskicket.
 
Ska bli kul att testa!
Kommentera 2 st

Kommentarer
Maria
2014-09-21 - 16:39:45

ser härligt ut :) är dessutom extra intresserad av allt italienskt numera, kan ju möjligen bero på att min pojkvän är italienare..... ;)

Svar: haha då kanske han kan tipsa om lite härliga viner..och maträtter =)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Maria
2014-09-29 - 20:50:55

Jodå, han är bra på viner eftersom han är utbildad inom restaurang - och jag börjar långsamt lära mig att laga "riktig" pasta :) Piadina är också otroligt gott och enkelt (typ tunnbröd/tortillabröd som man kan fylla med t,ex, ost och skinka/korvpålägg och värma upp i stekpanna eller ugn, och kanske lite rucola eller nåt annat grönt) - Här finns som exempel hur jag gör min piadina --> http://marvelicious.blogg.se/2014/september/italienskt-x-2-2.html#comment :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: